Gå til innhold

Hvor lang tid tar det før man blir gravid

Anbefalte innlegg

Gjest marimor85

hei jeg og min samboer ønsker oss barn, å jeg har brukt p-piller siden jeg var 15-16 år, og er i dag 23. jeg begynte med trionetta, da de gitt ut så fikk jeg mercelin og fikk blødninger av disse, så gikk jeg over til mykrogen eller hva dem het, så lurer vi på hvor lang tid det vil ta før jeg blir gravid? Eller om det finnes noen piller/medisiner ol som jeg kan få kjøpt for å gjøre meg fortere gravid?

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

P-pillens virkning er at eggløsningen opphører. Den kommer normalt igjen 2-4 uker etter du har tatt siste pille, og da kan du bli gravid. I din alder vil sjansen per måned for å bli gravid være 25-30%. Du skal ikke ta medisiner, men la naturen i ordne opp. Den fruktbare periode er i seks dager som avsluttes eggløsningsdagen, og den er igjen ca 14 dager før ventet menstruasjon. I og med at du har brukt p-pille så lenge, kjenner du ikke din syklus. Uansett, samleie 2-3 ganger per uke er optimalt.

Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...