Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har samboer, har vært sammen i 3 år. Jeg har fryktelig lyst på barn, men han sier at han ikke er klar ennå. Vi er 22 og 28 år. Begge har greie jobber så jeg ser ikke argumentene hans med at vi ikke har råd. Noen som har noen tips på hvordan jeg skal gå frem. Blir litt frustrert av det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325544-%C3%B8nske-om-%C3%A5-f%C3%A5-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje han skylder på økonomien fordi du forlanger en forklaring?

Med barn er det egentlig ganske enkelt. Det krever to ja for å planlegge en graviditet. Jeg synes ikke noen som ikke er klar for barn skal måtte forsvare seg i forhold til dette - i alle fall ikke når det er snakk om førstemann.

Kanskje han har mer han ønsker å utrette før han får for mye ansvar? Kanskje han enda ikke er sikker på om du er den han vil ha barn med?

Hvis du ikke ønsker å vente, så må du heller gå ut av forholdet.

Den eneste fremgangsmåten jeg kan anbefale, er å legge dette på is inntil videre og VENTE til han forhåpentligvis blir klar.

Og med tanke på at du bare er 22 år, så har du faktisk SVÆRT god tid på deg før du trenger å sette igang med dette.

Selvom du føler deg klar og ønsker deg barn allerede nå, så er du nødt til å akseptere at han ennå ikke deler ditt ønske.

Dessuten bør du huske på at årene som "fri og barnløs" ikke kommer igjen på lang, lang tid, når du først har fått barn.!

Men disse årene er gull verdt å utnytte til så uendelig mye annet mens du / dere ennå er unge og frie!

Dere kan reise, gå ut når det passer dere, eller bruke tid på personlige hobbyer, aktiviteter og interesser, utdannelse og jobb.

Anledningen til dette blir kraftig redusert når dere får barn!

Så istedet for å føle at du blir "nektet" noe fordi samboeren din ikke er klar for barn, bør du heller endre fokus til hvilke MULIGHETER du fortsatt har som ung og barnløs!

Disse årene kommer du garantert til å sette stor pris på at fikk oppleve, når dagen kommer at du har blitt eldre, og sitter der med barn og familie-forpliktelser.

Jeg forstår frustrasjonen din, men du kan ikke tvinge ham til å ønske barn nå.

Dere er begge unge enda, og min anbefaling er å nyte denne tiden uten barn. Lev livet - reis, gjør ting dere ikke får muligheten til i samme grad etter at dere har fått barn.

Barn er en utrolig stor velsignelse, men de er også en vanvittig begrensning på ens eget liv.

Så kos dere sammen, øv på å lage barna (;)), og når tiden er inne så blir det nok barn :)

Jeg forstår frustrasjonen din, men det er ikke så mye å gjøre med det. Du kan selvsagt gå fra ham og prøve å finne en annen som vil ha barn, men sannsynligheten for at din nåværende kjæreste er klar for barn før en eventuell ny en er stor.

Bruk i stedet tiden til å nyte tiden uten barn og til å gjøre alle de tingene dere ikke kan, eller som blir vanskeligere, med et barn på slep.

Noe du imidlertid kan snakke med ham om er et cirka-tidsperspektiv på "prosjekt baby". Hvor lenge ønsker han å vente. Det er stor forskjell på to år og ti år, og vil han ha barn i det hele tatt?

Annonse

Gjest Elextra

Jeg forstår frustrasjonen din, men du kan ikke tvinge ham til å ønske barn nå.

Dere er begge unge enda, og min anbefaling er å nyte denne tiden uten barn. Lev livet - reis, gjør ting dere ikke får muligheten til i samme grad etter at dere har fått barn.

Barn er en utrolig stor velsignelse, men de er også en vanvittig begrensning på ens eget liv.

Så kos dere sammen, øv på å lage barna (;)), og når tiden er inne så blir det nok barn :)

''Dere er begge unge enda, og min anbefaling er å nyte denne tiden uten barn. Lev livet - reis, gjør ting dere ikke får muligheten til i samme grad etter at dere har fått barn.''

Helg enig med deg, bare utrolig synd at man ikke forstår verdien av dette i tilstrekkelig grad før man får barn selv! :-)

Gjest prust

''Dere er begge unge enda, og min anbefaling er å nyte denne tiden uten barn. Lev livet - reis, gjør ting dere ikke får muligheten til i samme grad etter at dere har fått barn.''

Helg enig med deg, bare utrolig synd at man ikke forstår verdien av dette i tilstrekkelig grad før man får barn selv! :-)

Akkurat det der er utrolig sant - en skjønner ikke verdien av det før etterpå.

Vi var sammen i 8 år før vi fikk førstemann - og det var egentlig ikke så mange sprell vi gjorde de årene.... Men det burde vi ha gjort!

Sukk, nei - du sier noe...

Gjest Aimabel

Dere har god tid! Jeg vil anbefale deg å vente til han også ønsker det like mye som deg. Det er på den måten dere begge vil ha mest glede av å bli foreldre, og det vil være lettere for dere å dele ansvaret og arbeidet, hvis dere begge ønsker det like sterkt. Det må være vanskelig å gå gravid, føde og ta seg av baby sammen med en som ikke er klar for det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...