Gå til innhold

Ull i hodet, bly i bein og armer...

Anbefalte innlegg

Gjest siameser på jobb

Jeg har de siste par ukene følt meg mer og mer stiv og tung i kroppen, og har begynt å fått smerter og kramper fra "diverse" muskler. Det har toppet seg de tre siste dagene og det er rett og slett vanskelig å reise seg og utføre arbeidet mitt (jeg jobber i en blomsterbutikk) på skikkelig måte. Jeg har også begynt å miste konsentrasjonen og glemmer lett, må se flere ganger på prislista før jeg husker hva jeg skal slå inn for eksempel. Hva kan jeg gjøre for å unngå sykemelding? Jeg står på "ekstrahjelp-kontrakt" uten fast timetall men har i praksis jobbet full stilling i 6 år, og de siste seks dagene 6 dager i uka pga. sykefravær. Av oss 4 ansatte er eieren på ferie, en er 50% sykemeldt og den tredje er "på prøve" med tilrettelagt arbeidsdag av medisinske grunner. Hun truer med å stenge hele butikken om jeg blir sykemeldt, så jeg tør egentlig ikke å gå til legen, men prøvde likevel for å finne ut om jeg for eksempel mangler jern. Fastlegen min er bortreist, jeg ble henvist til legevakta som ikke kunne ta meg fordi jeg ikke var syk nok. Det jeg trenger er råd om hva denne slappheten kan skyldes og om hva jeg kan gjøre selv for å bli kvitt den. Når jeg nå stuper i seng rett etter jobb og ligger og prøver å få sove med kramper og senestrekk til jeg må på jobb igjen, har jeg ingen fritid! Uff, dette ble et langt innlegg, og jeg føler jeg har ingen rett til å klage, fordi de fleste jeg kjenner går gjennom en vanskelig tid nå med helseproblemer av varierende grad. Jeg har vært sykemeldt en gang for mange år siden i to uker pga. et dødsfall i nær familie og holdt på å gå på veggen! Det er ikke en situasjon jeg ønsker igjen. Alle råd mottas med stor takk. Mangler jeg kanskje et mineral?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325627-ull-i-hodet-bly-i-bein-og-armer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...