Gjest skoesken Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Jeg har i lengre tid vært plaget av at armene dovner bort, prikker og at hendene er nummene og litt hovene. Skjer hver eneste natt, men også på dagtid. Jeg ble utredet for carpal tunellsyndrom uten at de fant noe galt. Gått til naprapat 1 x pr.uke siden jul, uten at det har endret plagene. Er ikke anspent i skuldre, rygg eller armer. Har tatt blodprøver. De eneste som var "unormale" var Calsium 2.12,Ca korr.2.12, folat 5.7 og at vit. B12 er i "grenseland" 188. Kan lav Calsium være årsaken til plagene mine? Jeg synes selv jeg har et godt og variert kosthold og tar vitamineraler og omega3 hver dag. Synes du jeg bør ta noe mer vit B tilskudd? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/325635-prikking-og-nummenhet-i-armene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 B12 verdiene dine bør heves. Dette kan raskest skje ved noen injeksjoner. Eventuelt kan du bruke TrioBe tabletter som inneholder vitamin B12. Disse bør du bruke minst 6 måneder. injeksjoner ville raskere gitt svar på om de lave verdiene skyldes B12-mangel; som det en sjelden gang gjør ved kun lave verdier slik som du har. De andre blodprøve-avvikene er trolig tilfeldige funn og skulle ikke ha noe med plagene dine å gjøre. Trolig er nivåene normale ved en kontroll-måling. I og med at plagene dine hovedsaklig kommer om natten er det mest sannsynlig at årsak er nedsatt blodsirkulasjon. Dette skyldes oftest avklemming på grunn av ugunstig sovestilling. For lav hodepute i sideleie, eller for myk madrass. Overvekt kan også gi slike plager; det gir trange forhold i armhulene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/325635-prikking-og-nummenhet-i-armene/#findComment-2713734 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.