Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en ting jeg lurer på....Det har seg slik at jeg for et par år siden hadde en liten ulykke hvor jeg slo øvre del av munnen og fikk en del skader, deriblant en ødelagt fortann. Dessverre måtte jeg ha krone, og tennenne ved siden av den er såkalte "døde tenner". Tennenne ved siden av fortennene har fyllinger som nå skal fikses på.

Nå vet jo jeg at behandlete tenner og de som har fyllinger ikke kan blekes.

Men det å ha en så distinkt forskjell i farge gjør veldig mye med selvtilliten min. Det begrenser min frihet veldig mye. Hver gang jeg bryter ut i en latter så er det hånden foran munnen, og det finnes ingen bilder av meg etter ulykken hvor jeg smiler eller viser tennenne mine.

Så nå lurer jeg litt på om det er noen som har hatt eller har samme problemstilling som meg, og om det finnes en løsning på problemet mitt.

Noen vil vel syns at det er en tåpelig ting, men jeg skulle gjerne latt mitt virkelige jeg komme frem, og at tennene mine ikke skal være en slik begrensning.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325666-hvitere-tenner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hvite tenner er flott

Dette er slettes ikke noe dumt, eller noe i den duren.

Tenner er svært viktig, og hvite pene tenner synes!!!

Vanskelig å si hva som kan gjøres med tennene dine men sånn umiddelbart så tenker jeg skallfasetter.

Da slipes tennene litt ned og så settes det "skall" på utsiden av dem. Da får du pene hvite og jevne tenner. Men det koster.

Du kan ant. bleke med blekegel og skinne, men dette bleker kun ned tennene til opprinnelig hvithet og fyllinger vil ikke bli kritthvite uansett.

Jeg ville tatt en skikkelig prat med tannlegen min jeg, og fått ham til å fortelle meg hva som er alternativene for meg, hvilket resultat jeg kan forvente av de diverse og hvilken pris jeg må beregne.

Og så hadde jeg tatt en avgjørelse ut fra det.

Jeg skjønner deg veldig godt.

Jeg er selv velsignet med noen særs flotte og sterke tenner, og synes det er en svært viktig del av utseende.

Jeg vil bruke mye penger for å få beholde smilet mitt, det er helt sikkert.

Lykke til du :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325666-hvitere-tenner/#findComment-2712570
Del på andre sider

Annonse

Gjest tannfeee

Innenfra, hvordan fungerer det?

Det gikk litt fort i svingene her, tenkte automatisk at de døde tennene dine er rotfylt. Men det er jo ikke sikkert?

Er de rotfylt legges det inn et blekemateriale fra baksiden av tannen, og lukkes igjen. Middelet ligger inne i tannen i 2 uker, før det tas ut. Ved behov kan det gjentas.

Man kan fint også bleke døde tenner på vanlig måte, altså med blekemiddel (i kombinasjon med lampe eller ikke) av sterkere konsentrasjon.

Hør med tannlegen din, det skal være mulig å finne en løsning :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325666-hvitere-tenner/#findComment-2713461
Del på andre sider

Det gikk litt fort i svingene her, tenkte automatisk at de døde tennene dine er rotfylt. Men det er jo ikke sikkert?

Er de rotfylt legges det inn et blekemateriale fra baksiden av tannen, og lukkes igjen. Middelet ligger inne i tannen i 2 uker, før det tas ut. Ved behov kan det gjentas.

Man kan fint også bleke døde tenner på vanlig måte, altså med blekemiddel (i kombinasjon med lampe eller ikke) av sterkere konsentrasjon.

Hør med tannlegen din, det skal være mulig å finne en løsning :)

takk for svar :)

jeg tar nok kontakt med tannlegen snarest mulig....

tenkte bare å få litt innspill fra andre her...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325666-hvitere-tenner/#findComment-2713471
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...