Gå til innhold

Lipoprotein(a) - høy verdi!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente på 30 år, som har vært å tatt prøver av kolestrol. Grunn til det er pga familien min har vært rammet av blodpropp, enten til hjertet eller hjernen, i flere geneasjoner. Min mor er nå på rehabiliteringshjem eller å ha fått hjerteinfarkt på venstre hjernehalvdel. Fikk resultatet av min lege i dag. Totalkolestrol var ok: LDL 2,3 og HDL 1,8. Triglycerider var på 1,26. Men derimot hadde jeg en veldig høy verdi av lipoprotein(a), det var på 972 og skal vel egentlig ligge under 500. Så det jeg lurer på..hva skal jeg gjøre videre? Må jeg begynne med medisiner? Min lege visste ikke mye om dette og skulle be Lipidklinikken om skriftlig råd. Men jeg vet jo ikke hvor lang tid dette vil ta, og jeg føler at jeg trenger noen svar. Har dere noe info om videre prosess ang dette? jeg blir jo selvfølgelig bekymret.. Takker for svar!

Mvh Linkva

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325682-lipoproteina-h%C3%B8y-verdi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...