Gå til innhold

Forelsket i læreren

Anbefalte innlegg

Gjest hilsen jente i villrede

Jeg er en jente på 32 år. Nå har det seg sånn at jeg har blitt veldig betatt/forelsket i en kvinnelig lærer på kurset jeg går på. Jeg er i villrede på hva jeg bør gjøre. Jeg har ingen tildligere erfaringer med personer av samme kjønn, og forstår ikke meg selv. Bør jeg fortelle henne om mine følelser?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325686-forelsket-i-l%C3%A6reren/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bikku

Jeg ville ikke ha bust ut med det uten videre, nei. Men du er voksen og hun er voksen, så det finnes sikkert en del måter å lodde stemninga på tomannshånd før du eventuelt velger å fortelle det. Jeg har selv forelest på en del kurs med voksne deltakere, og ville ha følt meg veldig ubekvem med situasjonen om noen av studentene mine plutselig hadde erklært at de var forelsket i meg. Om de nå var menn eller kvinner spiller liten rolle, men det ville ha skiplet min rolle som foreleser.

Jeg ville ikke ha bust ut med det uten videre, nei. Men du er voksen og hun er voksen, så det finnes sikkert en del måter å lodde stemninga på tomannshånd før du eventuelt velger å fortelle det. Jeg har selv forelest på en del kurs med voksne deltakere, og ville ha følt meg veldig ubekvem med situasjonen om noen av studentene mine plutselig hadde erklært at de var forelsket i meg. Om de nå var menn eller kvinner spiller liten rolle, men det ville ha skiplet min rolle som foreleser.

Problemet er at jeg ikke så lett kan være på tomannshånd med henne. Men jeg har søkt om å få gå på kurset der hun er lærer og da er det kanskje lettere å bli kjent og få en følelse av hva som er "riktig" å gjøre... Typisk meg å falle for feil person...

Gjest bikku

Problemet er at jeg ikke så lett kan være på tomannshånd med henne. Men jeg har søkt om å få gå på kurset der hun er lærer og da er det kanskje lettere å bli kjent og få en følelse av hva som er "riktig" å gjøre... Typisk meg å falle for feil person...

Det er da ikke sikkert at du har falt for feil person. Men uansett hvordan situasjonen hadde vært, så hadde jeg blitt satt ut om en jeg hadde et profesjonelt forhold til hadde bust ut med sine følelser for meg uten å ha gitt meg et hint på forhånd. Det har noe med å ha respekt for de man blir forelsket i å gjøre.

Hvis det er helt umulig for deg å få tatt en kopp kaffe med henne, eller å få henne i hyggelig og fortrolig samtale i det hele tatt, så tror jeg ærlig talt at en kjærlighetserklæring kan gjøre mer skade enn gavn. Voksne mennesker gjør seg gjerne tilgjengelig for hverandre hvis de er åpne for et forhold - av vennskapelig eller mer intim art.

Annonse

*Rister på hodet* Nei, det synes jeg ikke du skal gjøre. Lodd i alle fall stemningen i laaang tid på forhånd slik at du vet om hun er i et annet forhold, om hun er interessert i damer på den måten og om hun i det hele tatt er det minste interessert i deg.

*Rister på hodet* Nei, det synes jeg ikke du skal gjøre. Lodd i alle fall stemningen i laaang tid på forhånd slik at du vet om hun er i et annet forhold, om hun er interessert i damer på den måten og om hun i det hele tatt er det minste interessert i deg.

Ja...hun kløp meg i armen her om dagen, kanskje det var litt flørting, eller bare meg som er innbilsk..?

Gjest bikku

Ja...hun kløp meg i armen her om dagen, kanskje det var litt flørting, eller bare meg som er innbilsk..?

Om jeg hadde kløpet en av mine studenter i armen, så hadde jeg i hvert fall krysset min personlige grense for hvor innpå studentene jeg er. Så spar det som et godt tegn, uten å overtolke det, og forsøk å finne flere øyeblikk for å vurdere stemingen.

Gi det litt tid og ikke forhast deg, vet du overhode om hun er til damer? Har dere sosiale sammenkomster hvor lærerne er med? Det kan være en god måte å "nærme" deg henne på. Her kan du i det minste få en samtale med henne som vil gi deg en pekepinn på hvor hun står. Man er ofte litt mere avslappet i sånne sammenhenger enn i hverdagen.

Men nei, ikke fortell henne det direkte før du har gjort mere "research"... Heller gå og hold forelskelsen litt for deg selv, det er vel deilig det òg inntil videre.

Gi det litt tid og ikke forhast deg, vet du overhode om hun er til damer? Har dere sosiale sammenkomster hvor lærerne er med? Det kan være en god måte å "nærme" deg henne på. Her kan du i det minste få en samtale med henne som vil gi deg en pekepinn på hvor hun står. Man er ofte litt mere avslappet i sånne sammenhenger enn i hverdagen.

Men nei, ikke fortell henne det direkte før du har gjort mere "research"... Heller gå og hold forelskelsen litt for deg selv, det er vel deilig det òg inntil videre.

Takk for alle rådene!

• 1 måned senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...