Gjest Jaffa Skrevet 1. august 2001 Del Skrevet 1. august 2001 Hei Dr. Moen Takk for rask tlbakemelding Jeg trenger en avklaring på følgende Du skrev: "Du kan vente eggløsning noen dager etter siste tablett og kan bli gravid ved samleie etter siste tablett" Spørsmål 1 Visst eggøsningen eventuelt kommer noen dager etter siste tablett, da vil jeg ikke blir gravid ved samleie etter siste tablett ? Spørsmål 2 Etter siste tablett vil eventuell eggløsnng ha kommet etter den 5 dagen, vil det si for å ha beste odds at en bør ha samleie i alle 5 dagene etter siste tablett ? Spørsmål 3 Når kan jeg ta en troverdig graviditetstest etter denne perioden. ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32569-pergotime-ii/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 2. august 2001 Del Skrevet 2. august 2001 Hei! Det er slik at etter at du slutter på tablett fem, kan EL komme alt fra neste dag til en uke. Det vil si at du bør ha sex på dag fem (!) og i en uke fremover, eller annenhverdag i en uke fremover. Jeg fikk EL halvannen uke etter at jeg tok den siste tabletten og er nå gravid Det er ikke mulig å si sikkert nå EL kommer. Hos noen blir den også litt forsinket av Pergotimen. Det er derfor heller ikke mulig å si når du kan teste med sikkert resultat. Nettopp fordi det er vanskelig å vite når EL kom... Du kan teste sikkert 19 dager ETTER EL, iallefall kan de fleste det. Bruk Clear Plan fra du har tatt tablett nummer fem så vet du når EL skjer! Det gjorde jeg. Begynte med Clear Plan den dagen jeg tok siste tablet og ventet med å ha sex til den slo ut. Så hadde vi sex i fem dager. Det ble det barn av for oss!! Lykke til!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32569-pergotime-ii/#findComment-127523 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jaffa Skrevet 2. august 2001 Del Skrevet 2. august 2001 Hei! Det er slik at etter at du slutter på tablett fem, kan EL komme alt fra neste dag til en uke. Det vil si at du bør ha sex på dag fem (!) og i en uke fremover, eller annenhverdag i en uke fremover. Jeg fikk EL halvannen uke etter at jeg tok den siste tabletten og er nå gravid Det er ikke mulig å si sikkert nå EL kommer. Hos noen blir den også litt forsinket av Pergotimen. Det er derfor heller ikke mulig å si når du kan teste med sikkert resultat. Nettopp fordi det er vanskelig å vite når EL kom... Du kan teste sikkert 19 dager ETTER EL, iallefall kan de fleste det. Bruk Clear Plan fra du har tatt tablett nummer fem så vet du når EL skjer! Det gjorde jeg. Begynte med Clear Plan den dagen jeg tok siste tablet og ventet med å ha sex til den slo ut. Så hadde vi sex i fem dager. Det ble det barn av for oss!! Lykke til!! Hei Jeg kjenner en murring i egglederen, er dette et positivt tegn til at en EL er på vei.? Dette er nå tredje dagen etter siste tablett, har ikke kjøpt Clear Plan, da vi er på ferie. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32569-pergotime-ii/#findComment-127610 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 4. august 2001 Del Skrevet 4. august 2001 Spørsmål 1 Visst eggøsningen eventuelt kommer noen dager etter siste tablett, da vil jeg ikke blir gravid ved samleie etter siste tablett ? Svar: man kan bli gravid i en periode på ca 6 dager som avsluttes eggløsningsdagen eller dagen etterpå. Spørsmål 2 Etter siste tablett vil eventuell eggløsnng ha kommet etter den 5 dagen, vil det si for å ha beste odds at en bør ha samleie i alle 5 dagene etter siste tablett ? Svar: Samleie hver annen dag er i all fall tilstrekkelig. Spørsmål 3 Når kan jeg ta en troverdig graviditetstest etter denne perioden. ? Svar: hvis du ikke har fått mensen tre uker etter siste tablett eller 14 dager etter at temperaturen er steget, kan du ta en test, men den bør gjentas hvis du ikke får blødning. Noen får veldig sen eggløsning på pergotime. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32569-pergotime-ii/#findComment-127804 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.