Gjest intro Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Hei. Jeg er gravid i uke 10. Er for tiden innlagt på medisinsk avd på sykehuset. Har hatt feber i 4 uker opp og ned i løpet av dagen. Temp ligger fra 37,4 og opp til 38,5-hver dag. Er veldig dårlig ellers også(kvalm), ligger på sofan hele dagen. De finner ingenting galt på blodprøvene mine. Kan feberen være hormonelt?, siden jeg er så dårlig. Var veldig dårlig i forgie svanger skap også-hadde ikke feber. Jeg har også vært hos gynokolog 2 ganger. Første gangen ble det tatt sopp prøve-det var rikelig vekst. tok canesten kur. En uke ettterpå skulle jeg ta innvendig ultralyd(hos en annen gyn), for å se på fosteret. Legen såg meg ikke i underlivet og tok heller ingen prøver. Etterpå spute hun meg om jeg hadde noen plager som kløe. Og det har jeg.Klør,svir,tynn utflod og vond lukt. Hun sa da at jeg hadde bakteriell vaginose og skrev ut antibiotika Dalacin 150mg(4 stk pr dag). Nå er jeg veldig skeptisk/redd. Hvordan kan hun vite det uten å ha undersøkt meg, tatt prøve? Jeg er redd for at antibiotikaen er farlig for fosteret. Det er jo ikke ferdig utviklet ennå. Kan det bli skadet? Kan dette spre seg videre oppover hvis jeg ikke tar kuren? Er det noen grense på hvor lagt jeg må være på vei for å ta stikk tab-er ikke det bedre enn antibiotika? Håper du kan svare meg på dette-redd for å gjøre noe galt.. Takk for hjelpen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/325751-gravid-og-bekymret/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 De hormonelle forandringer som skjer i graviditeten medfører ikke feber, så det må ha annen forklaring. Sopp er vanlig hos gravide, og behandling med canesten er uproblematisk. Det diskuteres om bakteriell vaginose (BV) kan medføre for tidlig fødsel og om det skal behandles i graviditeten. Diagnosen BV stilles ut fra symptomer, undersøkelse av utflod ved lukteprøve, pH-måling (ikke så vanlig) og mikroskopi. Det er ikke absolutt nødvendig å behandle med mindre det i tidligere svangerskap har vært for tidlig fødsel. Hvis det er nødvendig å behandle, brukes lokal behandling med Dalacin, ikke tabletter. Jeg synes du kan se det litt an med utfloden og hvis det fortsatt plager deg snakke med legen om en resept på lokalbehandling. Lykke til med graviditeten. Vennlig hilsen Mette H Moen PS verken sopp eller BV medfører feber. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/325751-gravid-og-bekymret/#findComment-2713649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.