Gå til innhold

Hoven og vond i ansiktet

Anbefalte innlegg

Gjest michelinkvinnen

For ca 6 dager siden ble jeg, som mange andre denne tiden, forkjølet med typiske symptomer som feber, nedsatt allmenntilstand, hoste og økt sekresjonsproduksjon (eller snørr, om du vil..:)). Jeg kjøpte Zycomb nesespray dagen etter, for å åpne den tette nesa, som nå begynte å hovne opp på den ene sida. De påfølgende dagene ble venstre nesevegg nesten dobbelt så stor som høyre, og jeg kuttet raskt ut nesesprayen, med tanke på at jeg kanskje hadde en allergisk reaksjon. For tre dager siden ble neseboret helt tett, og jeg kan se at det ihvertfall delvis skyldes at venstre nesevegg er hoven inn mot skilleveggen. Og så, for et par dager siden ble bløtvevet i kinnet, under øyet, ødematøst. På samme side, som gikk i ett med den opphovna neseryggen på utsida venstre side. Hevelsen i nesen gikk da ned. Det har vært smertefullt hele tida, men smertene i nesen ble nå mange ganger verre. Det er også mye ubehag og sprengfølelse i ødemet, som nå i dag har gått helt ned til kjevelinjen. Jeg har hatt smerter under kjevelinja og nedover halsen helt siden nesen først begynte å hovne opp, kun på venstre side. Det renner tynn, svakt gulaktig væske fra nesen når jeg står opp fra liggende, men ikke ellers i løpet av dagen. Jeg kjenner også et betydelig større spreng i kinnet når jeg vender hodet ned mot venstre. Jeg har vært hos legen, som ikke kan forstå noe annet enn at det er en bihulebetennelse, og jeg har startet opp på Doxylin, tredje dagen i dag. Til tross for dette har jeg bare blitt verre. Jeg har ingen spreng i øyehulen, og ikke puss fra hverken øye eller nese. Jeg har heller ingen klare infeksjonstegn, er i grei allmenntilstand og har ikke forhøyet temperatur lenger. Jeg kjenner en viss temperaturstigning i det ødematøse vevet, ved palpasjon. Men kan det ha en sammenheng med lymfedrenasje, eller manglende sådann? Hva vil i så fall behandling være, og er det noen muligheter for at det går over av seg selv?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325843-hoven-og-vond-i-ansiktet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...