Sorgfri Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Hei! Jeg har verdens herligste kjæreste og samboer. Han er veldig kjekk (på str. med og ser ut som Tom Cruise, men uten nesa ;-), veltrent, mørkt hår og brune øyne. Alle jenter jeg kjenner synes han er dritkjekk, så det er ikke bare meg, hehe. Vi har vært sammen et års tid, og jeg og ungene flyttet 50 mil opp til ham i august i fjor. Vi passer utrolig godt sammen, og er soulmates, tenker likt samtidig. Nå er han på kurs fra mandag til fredag, på hotell et stykke unna. 10 av 15 deltagere er jenter, og han satt igjen med 5 av dem og skravlet i går kveld. Jeg er livredd for at han skal finne seg en annen, om så bare for en natt. Min selvfølelse er lik 0. Han har vært utro/hatt forhold i 2 omganger med samme dama før min tid, da var han gift. De fortsatte ekteskapet flere år til, og det var han som til slutt gikk ut av det. Han har vært fullstendig ærlig med meg hele tiden og fortalte meg alt sammen tidlig i forholdet. Da jeg tok opp det med utroskap og at jeg ikke aksepterer det før han dro nå, ville han helst ikke snakke om det, og virket overrasket over at jeg ville gi ham opp hvis han var utro. Jeg fikk ingen forsikringer om at det er meg han elsker og at dette skulle jeg ikke bekymre meg over. Det var mer at siden jeg sa at jeg skulle være trofast, så skulle han det også. Han var veldig romantisk og sa hvor høyt han elsket meg før han dro, og måtte ringe meg like etterpå fordi han savnet meg. Men etter at han kom frem sluttet han å svare på mld fordi tlf sto på lydløs og han hadde ikke sett dem (rart, siden han også bruker tlf som klokke...), og i går kveld sa han at han ikke fikk brukt PC'en fordi den sluttet å virke. Jeg ser i dag at han har vært på nett både før og etter at jeg pratet med ham, og nå begynner jeg å bli usikker. Det virker som om den gode tonen mellom oss er borte, og at han "glemmer" meg nå... Jeg lufter tankene mine her, for jeg vet ikke om det er hodet mitt som er helt koko nå, jeg er arbeidsledig, kjenner nesten ingen her oppe og går bare hjemme og tenker. Kan man stole på noen som har vært utro flere ganger tidligere? Han er veldig frustrert over at jeg ikke stoler på ham siden det ikke var meg han var utro mot. Setter pris på alle synspunkter! :-) Hilsen meg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/325853-kan-man-stole-p%C3%A5-noen-som-har-v%C3%A6rt-utro-f%C3%B8r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Tror man kan stole på folk som har vært utro, men det kommer an på hvordan og hvorfor de var det. Ikke bra at han lyver om meldinger, anrop og pc. Om det er forkalringen. Men det trenger ikke bety at han har planer om utroskap. Kan være fordi du maser og er usikker, og han vil du skal stole på han i stedet for å holde på sånn. Tror du bør trekke pusten dypt, bestemme deg for å ikke lage mer styr nå, så får dere heller avtale en prat når han kommer tilbake. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/325853-kan-man-stole-p%C3%A5-noen-som-har-v%C3%A6rt-utro-f%C3%B8r/#findComment-2714656 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Javisst kan man stole på folk som har vært utro, at han var utro mot sin kone betyr ikke nødvendigvis at han også er utro mot deg. Men det er naturlig å være litt skeptisk. At han ikke har tid til å snakke med deg på telefonen, svare på meldinger og skrive mail er ikke noe rart - han er faktisk på jobb! Og jeg tror nok heller det vil trigge til at han krysser en grense om du maser og maser med å ringe / melde / maile enn om du lar han i fred på jobb og evt. bare sender en godnatt-melding om kvelden og ikke noe mer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/325853-kan-man-stole-p%C3%A5-noen-som-har-v%C3%A6rt-utro-f%C3%B8r/#findComment-2714660 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille my31 Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Hmmmm.... jeg ble veldig skeptisk nå og skjønner godt at du sitter igjen hjemme med en klump i magen. Jeg har vært der sjøl - to ganger faktisk - og min erfaring er: Nei, det kan man ikke! Men det er klart, jeg kan bare snakke utifra min egen og mine venners erfaringer, da. Jeg håper og tror at noen klarer å forandre seg. Er det snakk om en ONS i fylla kan jeg vel tro på at man kan stole på de igjen etter en stund, men er det noe som har pågått over tid og man går bak ryggen på sin "kjære", så er man en utspekulert og ond person. Bare min mening! Ønsker deg all lykke videre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/325853-kan-man-stole-p%C3%A5-noen-som-har-v%C3%A6rt-utro-f%C3%B8r/#findComment-2714671 Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Ja, jeg tror absolutt man kan stole på folk selvom de tidligere har vært utro. Omstendigheter kan endre seg, og folk kan endre seg ved å bli mere modne, mindre spenningssøkende, eller rett og slett få mere livserfaring og bli "klokere" av tidligere feil de har gjort. I hans tilfelle, så var det jo ikke engang deg han var utro mot. Det var i et annet forhold, med en annen kvinne, kanskje for ganske lenge siden. Så omstendighetene kan ha vært helt annerledes enn de er nå. Jeg synes derfor ikke du har noen grunn til å mistenke ham bare på bakgrunn av hva han har gjort tidligere. At han er så tilgjengelig på mail og telefon når han er på kurs, er ikke så rart! Ofte er slike kurs ganske intense og har tett program. Og man rekker ikke alltid så mye privat i de korte pausene. Synes du bør ta det helt med ro, å slutte å "mase" Det blir bare en stressfaktor og et irritasjonsmoment for ham, hvis han er opptatt og ikke har mulighet til å følge opp. Han kontakter deg sikkert når han har anledning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/325853-kan-man-stole-p%C3%A5-noen-som-har-v%C3%A6rt-utro-f%C3%B8r/#findComment-2714743 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vinterjslgorlfg Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 nei, d kan du ikke. For sånne som gjør sånt, er i stand til det også neste gang de får lyst, eller forholdet skranter. Min erfaring er at vi mennesker kommer i ca to typer, enten er du utro, eller ikke. Så, nei, jeg hadde vært skeptisk... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/325853-kan-man-stole-p%C3%A5-noen-som-har-v%C3%A6rt-utro-f%C3%B8r/#findComment-2715219 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest slik er det bare Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Nei, det kan du ikke. Det finnes gode mennesker og vonde mennesker. Ingen forandrer seg, verken de gode eller de vonde. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/325853-kan-man-stole-p%C3%A5-noen-som-har-v%C3%A6rt-utro-f%C3%B8r/#findComment-2715222 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sorgfri Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 Ja, jeg tror absolutt man kan stole på folk selvom de tidligere har vært utro. Omstendigheter kan endre seg, og folk kan endre seg ved å bli mere modne, mindre spenningssøkende, eller rett og slett få mere livserfaring og bli "klokere" av tidligere feil de har gjort. I hans tilfelle, så var det jo ikke engang deg han var utro mot. Det var i et annet forhold, med en annen kvinne, kanskje for ganske lenge siden. Så omstendighetene kan ha vært helt annerledes enn de er nå. Jeg synes derfor ikke du har noen grunn til å mistenke ham bare på bakgrunn av hva han har gjort tidligere. At han er så tilgjengelig på mail og telefon når han er på kurs, er ikke så rart! Ofte er slike kurs ganske intense og har tett program. Og man rekker ikke alltid så mye privat i de korte pausene. Synes du bør ta det helt med ro, å slutte å "mase" Det blir bare en stressfaktor og et irritasjonsmoment for ham, hvis han er opptatt og ikke har mulighet til å følge opp. Han kontakter deg sikkert når han har anledning. Takk for svar. Vi har kranglet og diskutert over flere kvelder/netter nå, og jeg har hatt det vondt og tenkt alt mulig. I går var han faktisk inne på å avslutte forholdet i desperasjon over at jeg ikke kunne vise ham tillit og stole på ham, at jeg bruker mot ham det at han har vært ærlig og fortalt meg at han har vært utro tidligere. Jeg blir sjalu, noe jeg ikke har vært særlig før jeg traff ham, og det takler han ikke. Det er ikke lett for meg heller da, når han stikker innom rommet for å gå på do og ringe meg i 22-tiden, også drar ned og fortsetter og drikke vin og skravle med alle damene til sen kveld. De sier jo at alkohol og kurs er den største grunnen til utroskap. OG han drikker svært lite og sjelden alkohol, og aldri på en hverdag. Vin vil han aldri ta sammen med meg her hjemme. Det sårer meg at han snur opp-ned på sine prinsipper når han er borte med andre. Men vi hadde en lang og god prat på morgenen i dag. Vi har ting å jobbe med, det er vi begge enige om. Vi er også enige om at vi elsker hverandre veldig høyt og vil fortsatt dele livet sammen. Jeg jobber med å stole på ham, selv om det er vanskelig. Noe av grunnen til det er at jeg har vært utro selv, for mange år siden. Men det kunne ikke falle meg inn å være det mot min kjære som jeg bor sammen med nå. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/325853-kan-man-stole-p%C3%A5-noen-som-har-v%C3%A6rt-utro-f%C3%B8r/#findComment-2715417 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest til deg Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Takk for svar. Vi har kranglet og diskutert over flere kvelder/netter nå, og jeg har hatt det vondt og tenkt alt mulig. I går var han faktisk inne på å avslutte forholdet i desperasjon over at jeg ikke kunne vise ham tillit og stole på ham, at jeg bruker mot ham det at han har vært ærlig og fortalt meg at han har vært utro tidligere. Jeg blir sjalu, noe jeg ikke har vært særlig før jeg traff ham, og det takler han ikke. Det er ikke lett for meg heller da, når han stikker innom rommet for å gå på do og ringe meg i 22-tiden, også drar ned og fortsetter og drikke vin og skravle med alle damene til sen kveld. De sier jo at alkohol og kurs er den største grunnen til utroskap. OG han drikker svært lite og sjelden alkohol, og aldri på en hverdag. Vin vil han aldri ta sammen med meg her hjemme. Det sårer meg at han snur opp-ned på sine prinsipper når han er borte med andre. Men vi hadde en lang og god prat på morgenen i dag. Vi har ting å jobbe med, det er vi begge enige om. Vi er også enige om at vi elsker hverandre veldig høyt og vil fortsatt dele livet sammen. Jeg jobber med å stole på ham, selv om det er vanskelig. Noe av grunnen til det er at jeg har vært utro selv, for mange år siden. Men det kunne ikke falle meg inn å være det mot min kjære som jeg bor sammen med nå. :-) Jeg har vært utro selv i min ungdom. Men jeg er nok absolutt til å stole på nå. Du sier jo også selv at du har vært utro, men at du ikke kunne tenkt deg å være det nå. Min man er også helt dust når det gjelder å berolige når han er ute på reise. Vi hadde mange "fighter" om dette når vi var yngre, og jeg var mer sjalu. Han hadde en del unnskyldninger for å ikke ringe hjem, som at han delte rom med en arbeidskollega osv. Men mest var det nok at han ikke tenkte på det. Disse fightene endte vel opp i at han skulle bli flinkere å ringe, og jeg skulle være mindre sjalu. Jeg sa også til han at var han utro, var forholdet vårt over. Dessverre har han vært utro en gang, etter mange år. Etter det fikk vi en ny fight når han var ute på reise med en dame på jobben, og ikke ringte hjem. Etter det har han vært flink å ringe hjem. Jeg stoler nå på han til det motsatte er bevist. Men gjør han det en gang til så vil jeg neppe ha noe mer grunnlag til å stole på han, og da er det kanskje et tegn på at forholdet er over uansett, hvis han må hoppe til køys med andre. Selv om man aldri har noen garantier, tror jeg kanskje det er litt vanskeligere å være utro, hvis man har en avtale om å ringe hverandre å si godnatt på kvelden, og holder en god tone og ikke kryssforhører hverandre. Dersom jeg skulle bli i tvil, hadde jeg ikke nølt med å undersøke sms, e-poster etc. Man skal ikke overvåke, men man skal ikke være helt blind heller får man noen mistanker. Klem! Det er noen slike figther man kanskje bare må ta for å bli kjent med hverandres syn, og lære å stole på hverandre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/325853-kan-man-stole-p%C3%A5-noen-som-har-v%C3%A6rt-utro-f%C3%B8r/#findComment-2715424 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.