Gå til innhold

Pergotime, blodprøver

Anbefalte innlegg

Gjest Rikkeline

Hei Mette Moen,

Jeg har nå fått resept på 6 kurer med pergotime og har videre fått beskjed om å ta blodprøve (progesteron)dag 21 og 26 i første kur. Jeg lurte på hva man finner ut etter slike blodprøver?

(Jeg har påvist at det skjer noe rundt eggløsning med at temp. og progesteron øker) Legen ga meg pergotime pga han mente progesteron var litt lav. Hva vil det si? Er det dårlig kvalitet på eggene eller?

På forhånd takk.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32586-pergotime-blodpr%C3%B8ver/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hadumas

Hei!

Jeg tok også blodprøver alle mine 4 Pergotimekurer, dette for å finne ut om jeg hadde hatt eggløsning. Dette fant han ut av ved å se hvor mye Progestron jeg hadde.

Vennlig hilsen

Ved bruk av Pergotime har jeg fått beskjed av min lege å ta blodprøve rundt dag 24-25 for å teste om progesteronnivået har steget. Hvorfor får vi beskjed om å teste på ulike dager?

Mette Moen, Gynekolog

Etter eggløsning dannes 'det gule legeme' på eggstokken som produserer progesteron som skal forberede livmoren for at egget kan feste seg og det bevarer en tidlig graviditet. Ved progesteronmangel fungerer det gule legeme ikke optimalt, vi vet ikke hva som er årsaken. Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...