Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest metatars

Hei. Var til gynekolog i dag da eg har så uregelmessige mensturasjoner alt fra 22-45 dager ( har ved et tilfelle vert oppi 45 og nedi 22 forøvrig varierar det mellom 28 og 36 dager) med blødningstid på 5-7 dager. Vi har prøvd å bli gravid no i 4 mnd, men er litt vanskelig å time grunnet uregelmessig menstr. Har 1 barn fra før født i 07 med samme partner som nå. Brukte cerazett noen måneder etter fødselen, deretter tok det litt tid før menstr kom og har siden vert uregelmessig. Før mitt første svangerskap bruket eg Provera en periode grunnet manglende menstr etter langvarig P--pille bruk (10-12 år) ble da gravid på første forsøk etter en 2-3mnd på provera. Har tatt FSH, LH, PRL, Prog helt i starten av min no siste menst syklus og de var normale for denne delen av syklus, østradiol har eg enno ikkje fått svar på- skal ta nye blodprøver på dag 22. i syklusen. Vaginal UL viste fine forhold med 2 follikkelcyster i ene eggstokken. Har forøvrig Hashimoto og bruker Levaxin 600 mikrogram pr uke, denne er velregulert nettopp tatt nye blodprøver. Fikk med meg resept på Provera og Pergotime, der eg skulle starte med Provera 10mg på dag 16 i syklus i 10 dager, for deretter å bruke Pergotime 50mg x1 i 5 dager fra 4.syklusdag. Mine spm er følgende: - Er det skadelig å bruke Provera visst eg skulle bli gravid underveis? - Er dette et vanlig beh opplegg med min problemstilling? - De follikkelcystene kva er det? Er det egg som er klare eller tomme "hulrom" ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325956-provera-og-pergotime/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...