Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er sammen en mann som jeg har vært sammen med i 8 mnd. Han er en rolig og sindig mann, og vi har et godt og nært forhold. Problemet er at når han blir sint så slår han i veggen og holder meg fast. Han sier at han aldri vil slå meg eller ungene, og at han aldri i sitt liv har slått noen før. Men jeg blir skremt av raseriet hans.

Jeg synes at det er bagateller som skal til for at han blir sint. Jeg vet at jeg kan irritere og være med på å trigge disse anfallene. Men helt ærlig. Er det ok å slå i veggen så bilder ramler ned og holde meg fast for å "roe meg ned" som han sier? Det kan være nok at jeg snur ryggen til i senga under en krangel, da tvinger han meg tilbake, skrur på lyset på full styrke i fjeset på meg og legger seg over meg og holder meg fast. Jeg synes dette er maktmisbruk siden han er så mye sterkere enn meg og jeg kunne ikke ha gjort noe tilsvarende.

Jeg gikk rett inn i forholdet til denne mannen etter at jeg var sammen med verdens snilleste mann i 11 år. Jeg vet ikke helt hva som er normalt lenger...

Overreagerer jeg eller bør jeg kaste han ut?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325970-han-sl%C3%A5r-i-veggen-er-det-ok/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg, dette er IKKE normalt!

Jeg var sammen med en psykopatisk mann i 11 år. Han slo aldri meg eller ungene våre, men slo i veggen, i bordet, kastet engang en gyngestol og viste makt på andre måter. Og ba om unnskyldning etterpå. Jeg prøvde å komme ut av forholdet etter 8 måneder, da jeg etter samtaler med venninner forsto at dette ikke var normalt, men ble sammen igjen. Så kom barna, og etterhvert trodde jeg at det var meg det var noe galt med, at det var min skyld når han ble sint. Jeg brukte mange år, og flere runder her inne, før jeg til slutt klarte å komme ut av forholdet.

Jeg sier ikke at det er det du må gjøre, det må du føle på selv. Men hvis du er sammen med en mann med psykopatiske trekk, selv om han er verdens snilleste når han får det som han vil (det var min også), så blir det vanskeligere å gå ut av forholdet jo mer tid som går. Og det blir ikke bedre.

Hvis du har vært sammen med en snill og god mann tidligere så vet dfu vel innerst inne at dette ikke er normalt.

Annonse

Dette er absolutt IKKE bra!

En ting er at han slår i veggen hvis han blir sint ( gitt at han er sint med virkelig "god grunn") Men det er noe helt annet at han faktisk bruker fysisk makt på deg når han mister besinnelsen.

Selvom han ikke gjør dette for å skade. Så er det jo en form for vold når han bruker sin fysiske styrke til å dominere deg ved å begrense din bevegelsesfrihet.

Dette kan jo være skremmende og ydmykende nok i seg selv.

Og, ikke for å dømme mannen på forhånd, men jeg tror dette også kan være første skritt på veien for de som begynner å slå senere i forholdet.

Det mest skremmende er jo også at han tilsynelatende blir sint for småting og bagateller.

Det er vanskelig å leve med en hissig og uforutsigbar mann. Og hvis du lever i stadig usikkerhet over hva som kan utløse et raserianfall, kan det lett føre til at du går begynner å "gå på nåler" eller utslette deg selv for å unngå bråk.

Jeg synes det du forteller om ham burde få varselklokkene til å ringe.

Hvis du opplever slike problemer i forholdet allerede etter 8 mnd, blir det neppe bedre eller lettere etterhvert.

Snarere tvert imot!

Gjest Ulvinnen

"Roe deg ned"?

Jeg hadde ikke blitt rolig av at noen fysisk hindret meg i å gjøre det jeg ville! Jeg kjenner at jeg føler meg fanget bare ved tanken. Nei, det er ikke normalt å markere makt ved å bruke sin fysiske overlegenhet mot deg.

Det at han slår rundt seg i bord og veggen høres ubehagelig ut, tyder på at han har liten impulskontroll. Men det syns jeg ikke høres like ille ut som det andre.

mil1365380270

Enig i alt det de andre skriver om ditt og hans forhold, men barna bekymrer meg mer.

Du skjønner sikkert at ungene dine har det vondt med en sånn mann i huset? Usikkerheten. Å gå på nåler. Å håpe det går over. Å aldri skjønne når det smeller. Om det blir verre, han vil knuse, slå..

Ikke bra for psyken deres i det hele tatt. Og hva lærer de om menn? Og om hva damer finner seg i? Hvordan man behandler andre?

Om han så aldri løfter en finger mot deg (og slutter å holde deg mot din vilje), så er hensynet til ungene, at de skal slippe den slags terror hjemme, nok til at du skal holde deg unna.

trollemor;o)

Enig i alt det de andre skriver om ditt og hans forhold, men barna bekymrer meg mer.

Du skjønner sikkert at ungene dine har det vondt med en sånn mann i huset? Usikkerheten. Å gå på nåler. Å håpe det går over. Å aldri skjønne når det smeller. Om det blir verre, han vil knuse, slå..

Ikke bra for psyken deres i det hele tatt. Og hva lærer de om menn? Og om hva damer finner seg i? Hvordan man behandler andre?

Om han så aldri løfter en finger mot deg (og slutter å holde deg mot din vilje), så er hensynet til ungene, at de skal slippe den slags terror hjemme, nok til at du skal holde deg unna.

Det er vel ikke bare psyken til ungene dette går utover?

Annonse

''Han er en rolig og sindig mann''

Nei, det er han IKKE!

''Problemet er at når han blir sint så slår han i veggen og holder meg fast. ''

'' Det kan være nok at jeg snur ryggen til i senga under en krangel''

Dette er overgrep!

''Jeg vet at jeg kan irritere og være med på å trigge disse anfallene.''

Nei, det er IKKE din skyld!

Men, det at han slår i veggen er ikke det verste her. Selv om det selvsagt vil gjøre ungene (og deg?) utrygge, når det skjer over bagateller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...