Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei jeg er en jente på 17 år som har et forfordelig plagsomt problem.det startet for mange mnd siden med at jeg begynnte å blø litt etter at jeg hadde hatt samleie,det var ikke så veldig mye men det varte i noen dager.jeg har gått på p-sprøyte,men har slutta med den nå.og jeg har ikke hatt samleie på over en mnd.men nå blør jeg hele tiden,så jeg må bruke bind eller tampong hele tiden.dette er så slittsomt og jeg er så lei av dette problemet at det har fått meg til å bli deprimert jeg håper på svar for dette går meg på nervene.jeg har hatt fast kjærest i 9mnd.pga dette problemet så har jeg ikke peiling på når jeg har mensen for det føles som om jeg har det hele tiden nå. vær så snill og hjelp meg,har ingen andre å snakke med.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32602-bl%C3%B8r-hele-tiden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,jeg satte p-sprøyte første gang for 3.mnd.siden. Satte en ny en for 1 uke siden. Jeg har hatt blødniger siden sprøyte nr.1 Opphold på 14 dager(ca midt i sprøyte nr.1),så satte det i gang igjen.Jeg blør ikke mye men nok til ikke å ville ha sex. Kan noe gjøres for å stoppe blødningene? Har før prøvd både p-piller og minipillen.

Sliter med bulimi,så dette hadde vært en perfekt prevensjon for meg. Er 35 år.

Ingen barn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32602-bl%C3%B8r-hele-tiden/#findComment-127684
Del på andre sider

Du er nok ikke alene om å oppleve dette etter å ha brukt p-sprøyte, clohe!

Jeg tror nok det er ganske mange jenter rundt om som har fått problemer etterpå, men legene er like positive til denne "lettvinte og skånsomme" p-sprøyta som har så "få bivirkninger."

Jeg tror ingen leger informerer pasientene sine om at en kan risikere å få store problemer etter å ha brukt denne type prevensjon.

Jeg har selv tatt p-sprøta to ganger, etter at jeg fikk datteren min for 4 1/2 år siden.

Etter dette har jeg ikke hatt eggløsning, og heller ikke noen "syklus."

Jeg har blødd nesten kontinuerlig, og helt uten "system", så jeg har aldri visst når jeg kanskje får et par dager "fri."

Jeg har en gutt på 9 år også, men etter at vi fikk jenta vår hadde vi veldig lyst på et barn til ganske raskt etterpå.

Dette viste seg jo etterhvert å være "umulig" da jeg ikke hadde eggløsning av og til én gang.

Det var også en utrolig stor belastning for meg å gå med en nesten konstant blødning i flere år.

I fjor tok jeg to kurer med Provera for å normalisere blødningene, uten at det ble noe bedre av det.

Derfor begynte jeg direkte på Pergotime, for å stimulere eggløsningen, og klarte å bli gravid på andre kur i januar i år.

Jenta mi døde, for to uker siden, etter 6 mnd. svangerskap, så nå må jeg starte på nye hormonkurer for å forhåpentligvis bli gravid igjen...

Jeg anbefaler INGEN å ta p-sprøyta.

De fleste tåler den sikkert rimelig bra, men det det kan koste deg dersom du får en hormonforstyrrelse av den, er en alt for høy pris å betale for "lettvint prevensjon."

Det å ikke kunne få barn når én ønsker det er veldig vondt, og det er en enorm belastning å gå sånn og blø i det uendelige...

Jeg vil råde deg til å ta kontakt med en flink spesialist som kan hjelpe deg,- kanskje et par kurer med Provera kan være nok til å regulere blødningene dine, dersom du er heldig.

Jeg ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32602-bl%C3%B8r-hele-tiden/#findComment-127685
Del på andre sider

Du er nok ikke alene om å oppleve dette etter å ha brukt p-sprøyte, clohe!

Jeg tror nok det er ganske mange jenter rundt om som har fått problemer etterpå, men legene er like positive til denne "lettvinte og skånsomme" p-sprøyta som har så "få bivirkninger."

Jeg tror ingen leger informerer pasientene sine om at en kan risikere å få store problemer etter å ha brukt denne type prevensjon.

Jeg har selv tatt p-sprøta to ganger, etter at jeg fikk datteren min for 4 1/2 år siden.

Etter dette har jeg ikke hatt eggløsning, og heller ikke noen "syklus."

Jeg har blødd nesten kontinuerlig, og helt uten "system", så jeg har aldri visst når jeg kanskje får et par dager "fri."

Jeg har en gutt på 9 år også, men etter at vi fikk jenta vår hadde vi veldig lyst på et barn til ganske raskt etterpå.

Dette viste seg jo etterhvert å være "umulig" da jeg ikke hadde eggløsning av og til én gang.

Det var også en utrolig stor belastning for meg å gå med en nesten konstant blødning i flere år.

I fjor tok jeg to kurer med Provera for å normalisere blødningene, uten at det ble noe bedre av det.

Derfor begynte jeg direkte på Pergotime, for å stimulere eggløsningen, og klarte å bli gravid på andre kur i januar i år.

Jenta mi døde, for to uker siden, etter 6 mnd. svangerskap, så nå må jeg starte på nye hormonkurer for å forhåpentligvis bli gravid igjen...

Jeg anbefaler INGEN å ta p-sprøyta.

De fleste tåler den sikkert rimelig bra, men det det kan koste deg dersom du får en hormonforstyrrelse av den, er en alt for høy pris å betale for "lettvint prevensjon."

Det å ikke kunne få barn når én ønsker det er veldig vondt, og det er en enorm belastning å gå sånn og blø i det uendelige...

Jeg vil råde deg til å ta kontakt med en flink spesialist som kan hjelpe deg,- kanskje et par kurer med Provera kan være nok til å regulere blødningene dine, dersom du er heldig.

Jeg ønsker deg lykke til!

kjære ewa.

takk for innlegget du kom med det er godt og høre at det er flere som har det samme problemet og at det er noen som bryr seg.

det var leit at du mistet din datter og jeg håper dere lykkes med å få et barn til.

det jeg lurte på var den kuren du snakket om provera,var det den het? må jeg til lege for å få det? eller går det ann å få tak i det på apotek,uten resept?

jeg er så lei av dette problemet og vil få en slutt på det. men jeg har så lite penger og har ikke rå til legetimer og alt det der,så jeg får aldri gjordt noe med det.

håper du svarer meg ewa.

vennlig hilsen clohe

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32602-bl%C3%B8r-hele-tiden/#findComment-128240
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...