Gå til innhold

Er ikke dett litt rart?

Anbefalte innlegg

Gjest litt trist 80

Jeg har blitt sammen med en mann på 41 år, jeg er 28..Han er drømmemannen.Han er superkjekk, er lege og har ett hjerte av gull. Det som plager meg er: Han kommenterer hele tiden at han elsker og tenner på at jeg er 13 år yngre enn han,han har til og med sagt at han skulle ønske jeg var enda yngre.Og at han alltid har ønsket seg en dame som er minst 14 år yngre...Hva er dette for noe da? Nesten redd for at han er med meg kun pga alderen og får han "kloa" i en som er enda yngre går han fra meg. Har prøvd å prate med han om det og da sier han ikke vil ha noen andre og at jeg får holde meg sprek og ung til sinns.. Hvordan tolker dere dette?bør jeg holde meg unna eller er det "normalt" for denne aldersgruppen.?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326080-er-ikke-dett-litt-rart/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm, det som slår meg er hvordan forholde vil utvikle seg når du - uungåelig - også eldes...

Han sier du skal holde deg sprek og ung til sinns, men hva når du får rynker, hengepupper, hengerumpe, strekkmerker, grå hår, slitasjegikt, sprøe ben osv...?

Gjest ViViola

Dersom dette er en fyr med et ego større en jordkloden har du grunn til å bekymre deg. Du kan ha ramlet midt inn i en heidundrende midtlivskrise og fungere som en trophy girlfriend, noe som ikke er uvanlig blant en viss type menn i en viss alder.

He-he, utrolig bra svart! :-)

Gjest fkdslaøfd

Hallo, ingen skikkelig mann sier slikt. Han virker som en overfladisk gris i mine øyne. Alder er bare et tall, men ikke for han tydeligvis. Ville stilt meg veldig skeptisk til dette, skulle nesten tro han tulla, hvem kan si slikt til dama si da, og MENE det?? Er dette noe han mener seiøst, burde han da ha vett nok til å ikke si det høyt...lege? Og hvor er den sosiale intelligensen hen?? Hmmm...spør han rett ut du, prat med han. Jeg hadde f...meg blitt forbanna om det er fakta! Da kan jeg garantere deg han flyr på andre når du blir eldre du også...

Annonse

Gjest alder har noe å si!

Hehe.. har par venninner som er gift med 10 år eldre gubber. For å være helt ærlig så ser de ofte ut som far og datter sammen, han med litt mage og foreldet ansikt, mens hun gliser med et barnsli smil og babyfjes. Av og til blir jeg rett og slett kvalm av å se de sammen. For det er jo mange gang som om begge hver sin hensikt med forholdet; hun ute etter status og penger, mens han er sexfixert og skal føle seg yngst mulig tross sin høye alder.

Gjest Kayia

''elsker og tenner på at jeg er 13 år yngre enn han,han har til og med sagt at han skulle ønske jeg var enda yngre.Og at han alltid har ønsket seg en dame som er minst 14 år yngre''

Det er altså _13 år_ mellom dere og han poengterer at han alltid har ønsket seg en kjæreste som er _14 år_ yngre eller mer?? Altså det du aldri kan bli? Hm, dette lukter fisk spør du meg...

For å forsøke å se på dette litt annerledes enn en del av de andre:

Kanskje han senser at du er litt usikker på din alder i forhold til hans, og dermed forsøker å gjøre deg trygg på at han ikke bare godtar at du er 13 år yngre enn han, men at han også liker det.

Han uttrykker det i så fall ganske klossete, men dog.

Hva med å snakke med han om det? Spør hva han egentlig mener, og forklar at du blir usikker av det han sier til deg.

''elsker og tenner på at jeg er 13 år yngre enn han,han har til og med sagt at han skulle ønske jeg var enda yngre.Og at han alltid har ønsket seg en dame som er minst 14 år yngre''

Det er altså _13 år_ mellom dere og han poengterer at han alltid har ønsket seg en kjæreste som er _14 år_ yngre eller mer?? Altså det du aldri kan bli? Hm, dette lukter fisk spør du meg...

Det lukter av den samme som hevdet forleden at hun var sammen med en som var mye eldre og som tente på 15-åringer spør du meg...

Hehe.. har par venninner som er gift med 10 år eldre gubber. For å være helt ærlig så ser de ofte ut som far og datter sammen, han med litt mage og foreldet ansikt, mens hun gliser med et barnsli smil og babyfjes. Av og til blir jeg rett og slett kvalm av å se de sammen. For det er jo mange gang som om begge hver sin hensikt med forholdet; hun ute etter status og penger, mens han er sexfixert og skal føle seg yngst mulig tross sin høye alder.

Når aldersforskjellen er ti år? Noen ganger ser jo 47-åringer ut som 37-åringer, så den der kjøper jeg ikke. Har det slått deg at disse parene faktisk kan være sammen av pur lykke, at det er derfor de gliser så mye?

Jeg er 37 år og har en kjæreste på 29, altså det er nesten ti år mellom oss. Har dog aldri hørt at jeg "kunne vært mora hans", tvertimot har jeg aldri vært så fornøyd i et forhold, fordi jeg vet at det er personlighet og ikke alder som teller.

Annonse

Det er kun deg og din magefølelse som kan bedømme om de utsagnene er basert på "lumske" hensikter. Som KaVa sier, det kan være at han føler at du er usikker, og at det er en litt klomsete måte å uttrykke det på. Se på forholdet ditt i sin helhet, og finn ut av om du er deg selv og ellers glad og tilfreds når du er sammen med ham, og ikke heng deg for mye opp i enkeltutsagn.

Gjest @krøll

"For det er jo mange gang som om begge hver sin hensikt med forholdet; hun ute etter status og penger, mens han er sexfixert og skal føle seg yngst mulig tross sin høye alder."

Her generaliserer du, noe veldig. Har det aldri falt deg inn at det faktisk kan være ekte kjærlighet mellom to personer. At det faktisk er de indre egenskapene som teller og ikke det ytre. Hva da med en ung mann på 20 som gifter seg med en kvinne på 32? Ikke er de rike noen av dem, og det er ikke vanskelig å se at hun er en del eldre enn ham. Ikke er de oversexfikserte heller. De har det godt sammen og trives i hverandres selskap.

En veldig god venninne av meg er gift med en mann 23 år eldre enn seg selv. Ikke er de unormalt rike, hun er ikke unormalt hverken oversexy eller pengegal, han er ikke sexfiksert. De har det bra sammen, og elsker hverandre for det den andre er verd. Enkelt og greit.

Hva trådstarter angår må jeg si at jeg ikke helt vet hva jeg skal tro, så den velger jeg å ikke svare på,. Her følte jeg meg egentlig bare provosert på vegne av ektepar/par med stor aldersforskjell.

Oi, det er jeg ikke enig med deg i. Jeg har mange i slekta der det er 10-12 års aldersforskjell, og i de aller fleste tilfellene synes det knapt.

candyqueen_83

Men å skrive under med eget nick er fortsatt farlig. Skjønner meg ikke på dette jeg.

Kjæresten min er 12 år eldre enn meg. Han er ikke rik, så penger er jeg ikke ute etter. Jeg er ikke sexy, så det kan ikke være det han går etter. Ikke er han sexfiksert heller. Vi har det veldig bra sammen. Er trygge på hverandre, og kan snakke om det vi føler og mener. Er absolutt ikke enig i det du skriver.

Dog, han kommenterer innimellom at damene til kameratene ser ganske slitne ut da :P De er jo noen år eldre enn meg, Men det kommer sikkert jeg til å gjøre om ti år også, med barn og alt det medfører. Hehe.. Men han blir eldre han også, og det er absolutt ikke pga alderen vi har valgt hverandre.

Gjest alder har noe å si!

Når aldersforskjellen er ti år? Noen ganger ser jo 47-åringer ut som 37-åringer, så den der kjøper jeg ikke. Har det slått deg at disse parene faktisk kan være sammen av pur lykke, at det er derfor de gliser så mye?

Jeg er 37 år og har en kjæreste på 29, altså det er nesten ti år mellom oss. Har dog aldri hørt at jeg "kunne vært mora hans", tvertimot har jeg aldri vært så fornøyd i et forhold, fordi jeg vet at det er personlighet og ikke alder som teller.

De som er kommet opp i åran som 37-47-57 ser man jo nesten ikke aldersforskjellen på. Men de som er 20 og 30/35 ser man forskjellen på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...