Lise17 Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Hei , jeg er en jente på 20 år som plages med hjerte i det siste. det var 3 dager siden at jeg plutselig fikk raskt hjertebank og fikk vanskelig å puste. Kjørte til legevakten og der fikk jeg påvist hjerterytme forstyrrelser , hjerteslagene var opptil 205 slag i min. Ble innlagt på sykehuset og fikk ned hjerterytmen , det ble tatt blodprøver , men fant ikke årsaken. Legen skrev ut medisinene for å roe ned hjerterytmen som heter tambocor 100 mg . Doseringen er en tablett på morgenen og en på kvelden. nå føler jeg at hjerte har roet seg ned litt, men undertrykket og pulsen min ligger fortsatt høyt . Hjerte kan også banke høyt forsatt, og så roe seg ned. Jeg blir en del tungpusten også , spesielt om natten. Har også en del ubehag og smerter i hjerte og noen ganger i venstre overarmen. Nå er jeg redd for hva det kan være , det er frustrerende å vente lenge til svar ( jeg har spesialist time om ca en månedstid). er det noen andre med sånne symptomer? Jeg er også plaget med smerter i høyre ben og på høyre siden av magen rett under ribbeina. Vært også litt plaget med smerter i korsryggen. Jeg jobber på en sykehjem hvor er det mange tunge løft. Kan det være muskelbettenelse? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/326098-hjerterytme-forstyrrelser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
rdrBad Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Hei, Hjerterytme forstyrrelser kan være mye, i ditt tilfelle tror jeg ikke noe på at det kommer fra hjertet i seg selv, nyrene produererer en del hormoner (Katekolaminer) disse hormonene er la oss si frykt hormoner, hvis du kommer opp i en situasjon hvor du blir redd utløses denne reaksjonen og du får "hjerte bank". Slik at hvis ikke hjerte prøvene gir noet entydig svar burde du be om å få sjekket hvordan det er med binyrene og horon produksjonen der fra.. God bedring.. bengt 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/326098-hjerterytme-forstyrrelser/#findComment-2785654 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.