Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei ,

jeg er en jente på 20 år som plages med hjerte i det siste.

det var 3 dager siden at jeg plutselig fikk raskt hjertebank og fikk vanskelig å puste.

Kjørte til legevakten og der fikk jeg påvist hjerterytme forstyrrelser , hjerteslagene var opptil 205 slag i min.

Ble innlagt på sykehuset og fikk ned hjerterytmen , det ble tatt blodprøver , men fant ikke årsaken.

Legen skrev ut medisinene for å roe ned hjerterytmen som heter tambocor 100 mg . Doseringen er en tablett på morgenen og en på kvelden.

nå føler jeg at hjerte har roet seg ned litt, men undertrykket og pulsen min ligger fortsatt høyt .

Hjerte kan også banke høyt forsatt, og så roe seg ned.

Jeg blir en del tungpusten også , spesielt om natten. Har også en del ubehag og smerter i hjerte og noen ganger i venstre overarmen. Nå er jeg redd for hva det kan være , det er frustrerende å vente lenge til svar ( jeg har spesialist time om ca en månedstid). er det noen andre med sånne symptomer?

Jeg er også plaget med smerter i høyre ben og på høyre siden av magen rett under ribbeina. Vært også litt plaget med smerter i korsryggen. Jeg jobber på en sykehjem hvor er det mange tunge løft. Kan det være muskelbettenelse?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326098-hjerterytme-forstyrrelser/
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Fortsetter under...

Hei,

Hjerterytme forstyrrelser kan være mye, i ditt tilfelle tror jeg ikke noe på at det kommer fra hjertet i seg selv, nyrene produererer en del hormoner (Katekolaminer) disse hormonene er la oss si frykt hormoner, hvis du kommer opp i en situasjon hvor du blir redd utløses denne reaksjonen og du får "hjerte bank".

Slik at hvis ikke hjerte prøvene gir noet entydig svar burde du be om å få sjekket hvordan det er med binyrene og horon produksjonen der fra..

God bedring..

bengt

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...