Gå til innhold

Blødning fra endetarmen ved menstruasjon

Anbefalte innlegg

Gjest Dame 40 år

Hei, jeg er en dame på 40 år som får litt blødning fra endetarmen kun under menstruasjon, det blør ikke veldig mye, men det er en del blod på papiret når jeg tørker meg, og det er en klump eller hudfold som henger ut fra endetarmen, dette begynte for ca 4 månder siden,har ingen smerte i magen og normal mens, men det gjør litt vondt nederst i magen under samleie, kan dette være endometriose? For ca 7 månder siden fikk jeg diagnosen: irritabel tykktarm, d.v.s jeg blir plutselig kvalm og må springe på toalettet, på grunn av dette har jeg fått angst og klarer ikke jobben min som butikkselger.

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Selv om problemet er relatert til menstruasjon, er jeg ikke så sikker på at det er endometriose. Blødning fra endetarmen må uansett undersøkes, og det beste vil være en sjekk under menstruasjon så man kan se hvor blodet kommer fra. Hvis du ikke tidligere har hatt smerter ved samleie, kan det være endometriose, men diagnosen kan som regel bare stilles ved laparoskopi (kigghullsoperasjon). Hvis du er mye plaget, bør du få envisning til gynekolog for vurdering. Det er mulig man vil anbefale deg å prøve en hormonkur for å stoppe menstruasjonene og se hvordan det virker.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...