give fur the cold sholder Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Jeg har ei venninne som har en litt ustabil syklus, hun fikk graviditetssymptomer som bl.a mensmurringer og et nett av blodårer på brystene, og mensen kom aldri. 5 uker etter sist mens fikk hun negativ test, det samme skjedde den 6 uka.. Når det hadde passert 7 uker fikk hun endelig positiv test. Jeg skriver dette innlegget fordi jeg mistenker at jeg kan være i en lignende situasjon selv, og har noen spm jeg så inderlig ønsker svar på! Hvordan er det mulig å ha graviditetssymptomer i opptil flere uker, før dette blir bekreftet av en graviditetstest? Det er jo hcg som GIR svangerskapssymptomer, hvordan kan da kroppen allikevel vite at den er gravid før hcg er blitt produsert og gir positiv grav.test? F.eks som venninna mi som fikk tyngre bryster veldig fort og attpåtil dukket det opp masse små blodårer på brystvortene, kroppen hennes begynte å forandre seg flere uker før det ble produsert hcg - hvordan er dette mulig?! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/326165-sen-hcg-produksjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ArabianStar Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Hmm.. Det kan ikke bare ha vært forstyrrelser i syklusen da? Siden hun ikke fikk mensen? Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare greia.. Jeg er jo sånn som har mensen noen ganger i året, rundt tre kanskje.. For to år siden gikk det faktisk ni mnd mellom to mens-runder, og det er slett ikke uvanlig i mitt system. I fjor sommer begynte jeg å merke at jeg ble voldsomt øm i brystene.. Det var en stund så ille at bare kjæresten kom borti de så ble jeg nesten gal fordi det gjorde så vondt. Sånn var det lenge, flere mnd(hvis jeg ikke husker helt galt). Så i september begynte jeg å spy.. Var kvalm og tissa hele natten omtrent. Og når jeg da tok test var den positiv. Ble sendt på ultralyd, og konklusjonen var at jeg var da ca fire uker på vei. Ikke vet jeg helt hva som skjedde, men baby får jeg iallfall om en måned.. Hadde vært fint med et svar fra en gynekolog om dette.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/326165-sen-hcg-produksjon/#findComment-2724147 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.