Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest intro

Hei igjen. Jeg skrev et innlegg til deg for ca 1.5 uke siden. Da var jeg hos gyn for og ta innvendig ultralyd for og se på fosteret. Det såg bra ut. etter på spurte hun om jeg hadde noen plager. Det har jeg jeg klør veldig mye, har tynnflytende uttflod. litt brunlig. underlivet mitt er rød lilla. Jeg kan se at det ikke er som det pleier. Dette plager meg mye-klør og har vondt. Legen undersøkte meg som sagt ikke,men antok at jeg hadde bakteriell vaginose. Da kommer spmet. Jeg fikk antibiotika Dalacin 150 mg-kapsler som skal svelges. Du skriver at jeg ikke skal ta de. Men vagiatorer.. Fikk resept av det av fastlegen min. Men inni de står det at de ikke skal tas i første trimester. Kun de siste 6 mnd av svangerskapet. Da tør jeg ikke ta de. Farmasøyten mente jeg skulle ta kapslene. Men du rådet meg ikke til å ta de. Hvorfor mener du at jeg ikke skal ta kapsler?an det skade det-få missdannelser? jeg er redd for å gjøre noe galt-nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Er redd for å ta medisinen og så har jeg plagene fremdeles-tenk hvis det ikke er bakteriell vaginose-men noe anett. Siden hun ikke tok noen prøver eller us. en ting jeg er sikker på er at det er noe galt-for jeg klørr meg i hel snart. Ps har prøvd canesten og pevarly.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326216-bakteriell-vaginose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ulogisk det som står i Felleskatalogen, at det ikke er risiko ved å bruke tabletter, mens skjedekrem ikke anbefales i 1.trimester. Jeg er vant med å behandle BV med vaginalkrem og ikke tabletter, synes det er en bra behandling. Men er du så sikker på at det er BV? Kløe er ikke typiske for BV., men for candida. Jeg synes at du skal få tatt en prøve for å utelukke at det er sopp. Etter beskrivelsen lyder det mest som sopp, men rart at behandlingen ikke hjalp.

Vennlig hilsne Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326216-bakteriell-vaginose/#findComment-2720064
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...