Gjest Lenevilhabarn Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Jeg er en jente på 23 år, og samboeren er 38. Vi bestemte oss for å få barn i august 07. Allerede i oktober 07 var jeg gravid!:-) Desverre mistet jeg i uke 10, januar 08. Jeg fikk foretatt en utskrapning på sykehuset. Noen dager etter fikk jeg ekstreme magesmerter og gikk til lege, og fikk da konstantert infeksjon. Fikk da medisiner for dette. Etter jeg var ferdig med kuren, gikk jeg til gynekolog for å sjekke at alt såg fint ut, noe det gjorde! Vi tok et halvt års prøvepause. Nå har vi prøvd i 7 mnd, og jeg er ennå ikke gravid. Jeg har brukt eggløsningstester, og jeg får utslag på samme dag hver mnd. (har 28 dagers syklus). Bør jeg vurdere å få sjekket meg igjen? Eller må jeg bare smøre meg med tolmodighet?! Sist syklus prøvde jeg Damiana og Wild Jam naturmedisin, siden mange på www.barnimagen.no har blitt gravide på dette. Kjenner du til dette? ..Syns det er så rart at dette skal ta så lang tid, siden jeg sist ble gravid etter 4 mnd, uten eggløsningstest.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/326234-vil-bli-gravid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Jeg synes du skal ta det med ro og vente til det har gått ett år med forsøk. Jeg vil ikke anbefale deg å bruke nevnte ’naturprodukter’. Det er hormoner i Wild Yam og det skal man ikke bruke når man ønsker å bli gravid. Damiana er et mynteekstrakt, det jeg kan lese. Man vet aldri hva slike produkter egentlig inneholder og det er ingen garanti for at de ikke har bivirkninger. Du husker å spise folat? Det kan selvsagt ikke utelukkes at du fikk en infeksjon etter utskrapningen og at det kan ha skadet egglederne. Det vil man kunne sjekke med røntgen eller laparoskopi, men altså først når det har gått ett år eller mer. Det er ikke grunn til å bruke eggløsningstester. Samleie 2-3 ganger per uke er optimalt. Husk at de fruktbare dager er seks dager som avsluttes på eggløsningsdagen som igjen er 14 dager før menstruasjonen. Lykke til. Vennlig hilsen Mette H Moen PS hvis egglederne er ødelagt er prøverørsbehandling aktuell, men ikke ta bekymringene på forhånd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/326234-vil-bli-gravid/#findComment-2720068 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.