Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en kvinne på 32 år som er usikker på om jeg kan være gravid. Jeg sluttet på p-piller 17.januar i forbindelse med en operasjon, hadde siste mens 14.feb og begynte deretter på et nytt brett p-piller (microgynon). Tok kun 2 tabletter på dette brettet (21,22 feb) siden vi bestemte oss for å prøve å bli gravid. Jeg har ikke hatt noe blødning etter den tid i det hele tatt. Dersom jeg tar utgangspunk i at siste mens var 14.feb skulle jeg hatt ny mens for litt over en uke siden. Tok en test for to dager siden (når jeg kanskje var ei uke over tida) men denne var negativ. Jeg har hatt kvalme og trøtthet i over to uker, men det har gitt seg litt nå siste dagene. Kan det være at testen var negativ fordi det fortsatt er p-pillehormoner i kroppen? Det er vel lite sannsynlig siden jeg ikke egentlig har tatt noe piller siden 17.jan…Jeg har alltid hatt regelmessig mens (28 dg syklus). Kan det være at syklus er ”forstyrret” siden jeg har sluttet på pillen? Jeg har barn fra før, og har også sluttet på pillen før uten at jeg har mistet blødninger av den grunn… Dersom jeg fortsatt ikke får mensen, hvor lenge bør jeg vente før jeg evt kontakter lege? I hvor stor grad kan jeg stole på testen (som var negativ) i.f.t at syklus kanskje er helt ”forstyrra”? Er det ikke slik at graviditet kan påvises allerede en dag etter uteblitt mens? Håper du kan gi meg noen svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326245-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest syluskluss

Det er ikke uvanlig at etter p-pilleslutt kan det ta litt tid før kroppen selv kommer inn i den normale rytmen. Selv om det ikke skjedde sist gang du sluttet på pillen, så er det ikke noen garanti for at det ikke skulle skje nå. Hørt om de som har ventet på mensen i flere mnd etter pilleslutt - og de var ikke gravide.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg nok ventet i to uker til før jeg evt. gikk til legen.

Eller så kan det jo være at du har hatt sen eggløsning, og at det dermed har vært for tidlig til å slå ut på graviditetstesten..

Time will show;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326245-gravid/#findComment-2719360
Del på andre sider

Vanligvis kan graviditet påvises ved test dagen mensen uteblir ja, men hos noen tar det lengre tid.

Alikevel er det vel mest sannsynlig hos deg at det er p-pillene som lager litt rot i syklusen din ennå. Drøy et par ukers tid og se om du får mensen eller flere graviditetssymptomer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326245-gravid/#findComment-2719405
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...