Gå til innhold

Steril eller bare flaks?

Anbefalte innlegg

Gjest Null signatur i dag.

Har sittet å tenkt litt på det med å hoppe av i svingen. Jeg og kjæresten brukte den metoden i over 2 år før jeg begynte å bruke p-piller. Og det er jo kjent at dette er veldig usikkert. Så da begynner jeg å lure på om en av oss kan være sterile? Mer en 2 år med sex 5-6 ganger i uka uten at jeg har blitt gravid. Går det ann å ha slik "flaks" ?

Syns det er skumelt ta en sjekk om det. Vet ikke om jeg vil vite om en av oss er sterile, ikke enda i alle fall..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326294-steril-eller-bare-flaks/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Jeg hadde en venninne som knullet rundt omtrent i årevis uten å bli gravid og hun lurte til slutt på om hun var steril.

Noen år senere hadde hun 4 barn. :o)

''en venninne som knullet rundt omtrent i årevis ''

Uff, du får det til å høres så ekkelt ut ;P

Det er klart at man kan unngå å få barn med den metoden. Den er bare ikke helt sikker. Det kan (noen ganger, men ikke alltid) komme litt sæd allikevel. Men alle menn er ikke like fertile, heller. De aller fleste kan absolutt bli fedre selv om de ikke er helt i øverste kategori mht. sædmengde eller -kvalitet. Men slike forskjeller kan gjøre at risikoen er litt lavere når de hopper av.

Husk at for deg er det bare noen dager pr. måned at det er høy risiko. De gangene som har vært utenom eggløsningen, har ikke gått på "flakskvoten" i den forstand.

Jeg synes ikke dere skal ta sorgene på forskudd.

Annonse

KrokusLotus

Ja, hvem har ikke.... ;)

Meg og samboer har "hoppet av i svingen" i snart 2 år, og ingen barn enda.. Vi er i en slik situasjon at skulle vi bli gravide er det bare fint, men vi planlegger det ikke.... Deilig å slippe p-piller, kondomer og annet stæsj...

Jeg håper at den dagen vi virkelig går inn for å bli gravide, så klaffer det...men man vet jo aldri!

Min venninne derimot ble gravid to ganger med denne metoden, så man vet jo aldri...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...