Gå til innhold

Hva feiler det meg egentlig?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har i ett års tid vært veldig energiløs, trøtt og slapp. Konsentrasjon har jeg ikke, og hukommelsen er dårlig.

Jeg fikk påvist lavt stoffskifte i begynnelsen av fjoråret, og begynte med Levaxin. Dette hjalp meg litt i begynnelsen. Men før jul har dette stagnert, og jeg føler meg bare dårligere og dårligere. Orker nesten ingenting lenger. Legen min vil ikke gi meg mer, fordi prøvene sier nå at stoffskiftet er regulert, og at jeg kanskje til og med får for mye! Og jeg tar bare 50 microgram Levaxin.

De siste månedene har jeg i tillegg til slappheten fått andre plager. Har ofte vondt i kroppen, spesielt i hodet (får det til tider hver dag), jeg våkner med kvalme og legger meg med den. Er så jeg tror jeg skal kaste opp. Og en skulle tro at det hjelper å spise, men det gjør det ikke. Jeg får ikke noe metthets følelse annet enn kanskje ett par min, men suget er der ennå. Jeg vet ikke om det har noe å si, men jeg har hoppet over to menstruasjoner også (ikke gravid), men har tenkt at hormonene i Levaxinen har skylda for det. Likevel synes jeg det er litt merkelig.

Jeg vet at jeg har B12 mangel, og at noe kan forklares med det, men det kan umulig være det som er hele årsaken...

Det er så mange småting med meg nå, og jeg vil gjerne vite hva det er som er galt. Jeg pleier vanligvis å være frisk som en fisk!

Men føler at legen min ikke tar meg på alvor, og jeg har tre unger jeg må ta vare på... det går ikke i lengden når jeg har det sånn... Ikke får jeg hjelp heller... Er så frustrert.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326344-hva-feiler-det-meg-egentlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bimbimbom

Bytt fastlege! Finn noen som tar deg på alvor. Lavt stoffskifte påvirker både kropp og psyke og mye av det du nevner høres ut til å være relatert til dette. Så er det selvsagt viktig at du sørger for å få opp b-12 nivået ditt enten ved medikamenter eller sprøyter hvis det er veldig lavt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...