Gå til innhold

Sex etter nettopp satt inn spiral

Anbefalte innlegg

Gjest glade-meg

Hei Eg var hjå gynokologen i dag og sat inn ein hormonspiral. Eg har eit par sprm i den forbindelse som eg gløymde å spørje legen om. Legen sa at eg ikkje kunne bruke tampong 2-3 dagar. Kvifor dette? Dersom eg ikkje kan bruke tampong, kan eg då ha sex med penis inni meg? Eventuelt MÅ eg vente 2-3 dagar? Dersom eg ikkje venter kva skjer då? (Får besøk av kjæresten min i morgon som jobbar på båt og han er heime til måndag neste uke) Eg lurar også på om kjæresten min kan bruke fingrane inni meg for å stimulere G-punktet? Kan dette vere skadeleg for spiralen? Korleis sitt spiralen fast? Eg har også ein ubehageleg kjensle inni meg. Kor lenge er det normalt å kjenne dette? Håper du kan gje meg fort og utfyllande svar. Takk :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326353-sex-etter-nettopp-satt-inn-spiral/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg ser ingen innvendinger mot å bruke tampong. Du kan også ha samleie og din kjæreste kan stimulere deg som vanlig. Spiralen sitter godt plassert inne i livmoren, men tråden stikker ut av mormunnsåpningen. Kjenner du tråden men ikke plastarmen fra spiralen, betyr det at den er på plass. Hvis du går inn på Google-bilder og søker på Mirena får du flere bilder frem som viser plasseringen. Mormunnen er så trang at spiralen ikke kan falle ut. De første dager etter innsettingen vil livmoren reagere på ’fremmedlegemet’, og det vil du kjenne, men det gir seg gjerne etter hvert, kanskje først etter nste menstruasjon. Du kan gjerne bruke for eksempel Ibux ved smerter. Hvis du skulle få større smerter og evt feber, bør du søke lege.

Jeg håper du får glede av spiralen som er veldig populær.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...