Gjest glade-meg Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Hei Eg var hjå gynokologen i dag og sat inn ein hormonspiral. Eg har eit par sprm i den forbindelse som eg gløymde å spørje legen om. Legen sa at eg ikkje kunne bruke tampong 2-3 dagar. Kvifor dette? Dersom eg ikkje kan bruke tampong, kan eg då ha sex med penis inni meg? Eventuelt MÅ eg vente 2-3 dagar? Dersom eg ikkje venter kva skjer då? (Får besøk av kjæresten min i morgon som jobbar på båt og han er heime til måndag neste uke) Eg lurar også på om kjæresten min kan bruke fingrane inni meg for å stimulere G-punktet? Kan dette vere skadeleg for spiralen? Korleis sitt spiralen fast? Eg har også ein ubehageleg kjensle inni meg. Kor lenge er det normalt å kjenne dette? Håper du kan gje meg fort og utfyllande svar. Takk :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/326353-sex-etter-nettopp-satt-inn-spiral/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Jeg ser ingen innvendinger mot å bruke tampong. Du kan også ha samleie og din kjæreste kan stimulere deg som vanlig. Spiralen sitter godt plassert inne i livmoren, men tråden stikker ut av mormunnsåpningen. Kjenner du tråden men ikke plastarmen fra spiralen, betyr det at den er på plass. Hvis du går inn på Google-bilder og søker på Mirena får du flere bilder frem som viser plasseringen. Mormunnen er så trang at spiralen ikke kan falle ut. De første dager etter innsettingen vil livmoren reagere på ’fremmedlegemet’, og det vil du kjenne, men det gir seg gjerne etter hvert, kanskje først etter nste menstruasjon. Du kan gjerne bruke for eksempel Ibux ved smerter. Hvis du skulle få større smerter og evt feber, bør du søke lege. Jeg håper du får glede av spiralen som er veldig populær. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/326353-sex-etter-nettopp-satt-inn-spiral/#findComment-2720538 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.