Gjest Heira Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Hei! Jeg er plaget med et press/trykk under ribbeina under brystet på venstre side. Dette er ofte så ille at jeg ikke sover hele natten. Dette er verst når jeg ligger, og jeg kan ofte våkne av smerte - og når jeg puster dypt inn og ut. Har i det siste også oppdaget blodutredelser på dette stedet når jeg har vondt. Dette kommer og går, noen ganger er det verre enn andre dager (netter), men jeg har vært slik mer eller mindre i 3 år. Selv om jeg ikke er ekstremt plaget i en periode, kan jeg allikevel aldri ligge på venstre side av kroppen, siden dette fremprovoserer dette trykket. Tilstanden forverres når jeg er under mye stress eller når jeg er snørrete. (Noe jeg er svært ofte pga div. allergier, smal nesegang og jobb i støvete klesbutikk) Har vært hos legen en gang om det, og han sendte meg på røntgen uten å finne noen ting. (Det skal sies at jeg ikke hadde noen plager akkurat ¨da jeg var på røntgen - pga veldig lang ventetid). Han trodde det var brist i ribbenet, men ingenting viste det på røntgen, og jeg vet ikke om det er vanlig at en brist ikke gror på 3 år... Jeg har i tillegg til dette en ekstrem legeangst, og det tok meg ca 2 år før jeg mannet meg opp til å gå til legen ang dette. Problemet er at jeg gråter bare jeg går inn døra på legekontoret, selv når jeg bare skal hente en resept eller ta en blodprøve. Og jeg trenger ingen leksjon i at "dette er legene vant til osvosv", den har jeg hørt før og det hjelper lite. Ellers er jeg en 23 år gammel jente, som har hatt B12mangel og astma.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/326389-konstant-trykk-i-brystet-og-blodutredelser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Det er vel ikke noen veg utenom somregel Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Det er som du sier ikke vanlig å skulle ha så mye plager med kroppen sin. Du skjønner selv at dette bør utredes, og da kommer du ikke utenom å besøke leger og røntgen etc. Du får aliere deg med en god venn, noe familie el. som kan være med deg fra føste besøk til siste. Selv så må du prøve å ta deg sammen slik at du får sjekket det opp. Alternativet du har å velge på er jo kun å la det være som det er og plages veldig med en uviss lidelse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/326389-konstant-trykk-i-brystet-og-blodutredelser/#findComment-2720822 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Kan ikke tenke meg at dette er noe farlig, men i og med at du er plaget og bekymret kunne det være greitt å finne en årsak. En ultralyd eller CT av øvre del av magen vil kunne utelukke hevelse i milten, som ligger under ribbebuen på venstre side. Bildene vil også kunne fortelle om at nyrer, lever, galleblære og de store blodkar r normale. Dette med blodutredelser kan jeg ikke helt skjønne. Synes du skal kontakte legen din en gang disse er tilstade. Muligens kan det være en form for åreknuter. Vet ikke om du kjenner årsak til B12-mangelen din. Noen ganger kan det skyldes manglende opptak av vitaminet på grunn av sykdom i tolvfingertarmen. Dette er lite sannsynlig i ditt tilfelle, i og med at fordøyelse og tarmfunksjon høres normat ut. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/326389-konstant-trykk-i-brystet-og-blodutredelser/#findComment-2722236 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.