Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er gravid, 19+6.

Den siste tiden har jeg fått så vondt i "beinet" ved skrittet.

Når jeg sitter og skal reise meg opp er det så fryktelig vondt. Noen ganger er det akkurat som om det svir i "beinet". Når jeg kommer hjem fra jobb, er det så ille at det eneste som hjelper er å legge seg og slappe av. Det er ikke vondt når jeg ligger å slapper av, heller ikke når jeg sitter i godstolen hjemme.

Det er veldig vondt å komme i gang med å gå, men når jeg først kommer i gang går det sånn noenlunde greit. Kjenner smerter da også, men det går.

Er dette bekkenløsning?

Normalt trener jeg 3 ganger i uken (step-benker og styrke).

Er det ok å fortsette med det hvis dette er bekkenløsning.

Glad for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32642-er-det-bekkenl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag tycker att det hörs ut som bäckenlossning, men detta måste givetvis undersökas först för att få en riktig diagnos. Bäckenlossning beror på att fogarna i bäckenet har luckrats upp för att underlätta vid förlossningen. Tyvärr så drabbas en dek kvinnor av smärtor när detta skjer och detta kan avriera stort. Huvudregeln vid smärta är att inte överdriva träning eller att gå turer. Gå korta turer med korta skritt och kryssa inte beinen när du sitter eller ligger ned. Sov gjärna med en pute mellan knäna för att minska på belastningen. Jag tycker inte att du skall träna om du får smärtor av detta. Simning och cykling har visat sig vara en bättre form för träning vid bäckenlossning. Lycka till vidare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...