Britt_ag Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Hei! Jeg har nettopp fått en sønn (10 uker nå). Under hele svangerskapet var jeg meget bekymret for å bli smittet av listeria. Nå etter fødselen er jeg også meget bekymret for barnet, og lurer egentlig på hvor mye som skal til for at barnet blir smittet. Jeg vet at jeg kan spise feks muggoster og andre matvarer som kan inneholde listeriabakterien og amme, men kan barnet få det i seg gjennom munnen uten å bli smittet? Hvis jeg feks tar på muggost, og deretter ammer? Jeg har en tankerekke fra at jeg tar på osten, deretter på håret mitt feks og at jeg når jeg ammer tar på håret mitt (selv om jeg vasket hendene før amming), er det en realistisk smittefare da? Håper du skjønte spørsmålet mitt, og på forhånd takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/326481-listeria-og-baby/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.