Gå til innhold

progynova kontra vita feminin

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Jeg er en kvinne på 53 år.fjernet livmor da jeg var 39 år.Har tatt progynova 2 mg over et år nå.Men er veldig mye dårlig ,kvalm,svimmel og veldig mye i lungene.(tatt røngten)Føler nå at jeg skulle kutte ut disse for å se om det kan hjelpe.Kan vita feminin hjelpe?Må nevne at jeg er plaget av tørre slimhinner(hater å gå på østrogen,redd) Hilsen fortvilet

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326491-progynova-kontra-vita-feminin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg synes du kan forsøke å holde en pause og se om du får hetetokter. Hvis det er tilfelle, kan du prøve 1 mg progynova i stedet. Hvis du ikke vil bruke østrogentabletter, så kan du bruke østrogen lokalt i skjeden. Du kan kjøpe ovesterin skjedetabletter eller krem uten resept, men skjedetablettene Vagifem må du ha resept på. Du behøver ikke å være redd den lokale østrogenbehandling som er så svak at det ikke påvirker andre deler av kroppen. Vita feminin er et ’naturprodukt’ som skal øke den normale hormonproduksjon, spesielt DHEA. Det er et ’forhormon’ for dannelse av østradiol som er det hormonet som finnes i progynova. Det er ingen kontroll på produkter som Vita feminin ang innhold, virkning og sikkerhet, og det er dyrt. Det jeg ser på nettet koster 450 kr per måned. Men det er jo lov å prøve og se om du får det bedre.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...