Gjest ann123 Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Analyse Resultat Volum 7,1 mL pH 8,7 Spermiekonsentrasjon 46 mill/mL Totalt antall spermier 326 mill Progressivt motile spermier 56% Raskt progressive spermier 30% Morfologisk normale 0% Hodefeil 100% Nakkefeil 41% Halefeil 6% Cytoplasmatiske rester 8% Teratozoo-indeks 1,55 Aggregering Positiv Spermieantistoff (MAR) IgG Positiv 44% Spermieantistoff (MAR) IgA Positiv 38% DNA fragmentering 8,4% Økt DNA fargeopptak 10,2% Her er resultatet på sædprøven til mannen min. Det jeg lurer på er om jeg kan få en skikkelig forklaring rundt: Morfologisk normale (få ideelle spermier) Hodefeil (mange hodefeil) Cytoplasmatiske rester (mange cytoplasmatiske dråper) Aggregering (aggregater tilstede) Spermieantistoff (påvist) Vurderingen fra rikshospitalet står i parantes. Hva vil det si med 100% hodefeil og 0% morfologisk normale? Aggregater tilstede? Spermieantistopp påvist? Hvor dårlig er egentlig denne prøven og våre sjangser til å oppnå graviditet på naturmetoden? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/326497-s%C3%A6dpr%C3%B8ve/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.