Gå til innhold

Hvordan finne ut det rette?

Anbefalte innlegg

Gjest forvirret igjen

Jeg er i en vanskelig situasjon som omtrent gjør meg gal. Jeg er fortsatt forelsket i eksen min. En mann jeg har opplevd mye godt med, og mye vondt med gjennom 3 år. Vi har ikke vært sammen på 1 år, selv om vi har hatt sporadisk kontakt gjennom sms og telefon.Han har også vært litt på besøk (uten at noe har skjedd!!). Og jeg tenker på han hele tiden.

Vi har snakket mye om å bli sammens igjen, men det har likssom aldri blitt noe av.

Men de vonde tingene som jeg har opplevd med han sitter litt i meg enda...Han lurte meg til å tro vi skulle bo sammens, så jeg mistet 2 forskjellige leiligheter 2 ganger.Jeg ble presset til en abort, noen som jeg likevell ikke angret på, men som gjør vondt å tenke på likevell.Han var kontrollerende og manipulerende..Det er mye mer også, men skal jeg skrive alt, så blir jeg aldri ferdig.

Nå for tiden, mens jeg enda tenker mye på eksen og er like forelsket i han, så har jeg funnet en annen mann. Som er kjærlig,snill, omtenksom og omsorgsfull. Men jeg finnes ikke forelsket i han, kanskje sjarmert av personligheten hans. Sønnen min digger han. Og han er en taus og innesluttet mann, som gjerne kan sitte 4 timer i soffan uten å si noe.

Det ene øyeblikket vil jeg ha tilbake eksen min, som fortsatt ofte forteller han er glad i meg og savner meg. Det andre øyeblikket vil jeg være sammens med den andre, som sier han elsker meg vanvittig mye.

Jeg klarer ikke å sortere tankene og følelsene mine. Noen her inne som har gode råd for hvordan finne ut av hva jeg skal gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326505-hvordan-finne-ut-det-rette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hm.hmm......

må jo si at jeg selv ble forvirret av det du skriver..... du har lyst på exsen tilbake? når han ha gjort så mye rariteter ovenfor deg!!! jaja...

Men det som er mest forvirranes er at du ha truffet en ny mann!! som du har som tidsfordriv... hvorfor det? du er da ikke sammen med en man som du egentlig ikke vil skal hvere der sammen med deg? du bruker han!! er sikker på at han er der når du ikke har noe annet å finne på eller at det ikke er noen venner på besøk hos deg... ha sitter vel barnevakt for gutten din også???

Gjest Tufserufs

Jeg har en regle når det gjelder ekser, ”ekser til for å glemmes”. Når det blir slutt er det en grunn til at det ble slutt, hva er det som tilsier at ting skal bli bedre nå en tidligere? Jeg hadde kanskje spurt han hvorfor han sier at dere skal bli sammen igjen, når det faktisk aldri skjer i praksis. En om du tror dere er sammen, men han bare lar deg tro det? Han har jo lurt deg før…

Du sier han har presset deg til å ta abort. For meg hørtes det ut som om du ikke ville ta abort. Vil du være sammen med en som presser deg til å gjøre noe mot din vilje? Hva annet kan han presse deg til å gjøre når han allerede har presset deg til å ta abort? Du sier at du ikke angrer på aborten, men når du sier at du ble presset til å ta aborten, hva er det som gjør at du ikke angrer? Du angrer kanskje ikke nå, men hva om dette endrer seg i fremtiden? Dine valg legger veier, og løfte blikket på hvordan veien vil se ut i fremtiden kan hjelpe på din beslutning i dag. Du sier at du har en sønn, hva om han presser sønnen din til noe han ikke vil? Han har jo gjort det med deg, så da ser ikke jeg noen grunn til at han kan gjøre det med sønnen din også. Er det greit hvis det skjer? Dine valg på veien tar du med deg din sønn og går.

Du sier også han er kontrollerende og manipulerende, da tenker jeg er derfor du har følelser for han. Fordi han klarer å snakke deg i senk.. Med tanke på hvordan du vil ha et forhold i fremtiden er dette kvaliteter ved en mann du kan dele et liv med?

Denne andre mannen du forteller har kvaliteter du kanskje setter mer pris på. Men det er et spørsmål jeg lurer på, er du sammen med han fordi han sier han elsker deg? En annen regel jeg hadde som singel var ”har du to, så gå videre til nummer tre”. Det er snakk om livet ditt, fremtiden din, livs kvaliteten til deg og ikke minst din sønn, og det er lov å grave etter det beste. Ditt forhold til din partner påvirker din sønn på godt og vondt. Jeg tror at et barn påvikes mye av de rundt seg, og når du sier at han du er forelsket i en kontrollerende og manipulerende mann så lurer jeg på om dette er noe du ønsker at din sønn skal lære seg? Skal han lære at siden noen sier at de elsker han uten at det er likevektig hos begge parter så er det et godt forhold?

Jeg håper at noen av tankene mine hjelper deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...