Gå til innhold

Spasmeangina/kramper i årene???

Anbefalte innlegg

Gjest dollies

Hei! Jeg er en kvinne på 28. Hadde en hard fødsel for akkurat 2 år siden, og i kjølvannet av dette begynte jeg å få brystsmerter(trykk/press/klem), samt stramming oppover i hals/arm. Blir da også ekkelt å puste.Kan få det både i hvile og i aktivitet. Kommer ofte ved stress. Jeg ble sendt til sykehuset i aug 07, og ble lagt inn på observasjon pga EKG-forandringer som var forenlig med angina/hjerteinfarkt. Gjennomgikk der sykkeltest,ultralyd,samt angiografi. Kunne ikke finne avleiringer i årene inn til hjertet. Ble diskutert spasmeangina, og det har ikke blitt utelukket. Har ikke fått noe medisiner, selv om nitro hjalp på smertene da jeg var innlagt. Jeg er mildt sagt LIVREDD, og plages mer eller mindre hver dag med smerter. Kraftige anfall med skikkelig stramming oppover hals og press i brystet kommer i perioder, for så å kunne være borte ei uke eller to.En hjertespesialist sa han kunne skrive ut nitro til meg, men jeg; en småbarnsmor på knappe 28 har IKKE lyst til å måtte være avh. av hjertemedisiner. Jeg vil ikke være under kategorien hjertesyk,for hjertet mitt er helt i orden! Men noe riv ruskende galt er det allikevel. Dersom det er spasmeangina(kramper i årene), er dette en reversibel tilstand. Den fører til at årene åpner seg selv når det blir såpass mye mindre oksygen enn det som trengs. Således er dette en slags egen selvopprettende sak. Men jeg har lest om hjertestans iforbind med dette, og dette gjør meg skikkelig redd. I tillegg til at jeg har hatt litt angst tidligere,føler jeg at jeg ikke blir tatt skikkelig på alvor. Jeg kjenner angst meget godt, og DETTE er ikke angst. Man får ikke ekg-forandringer av angst. De fleste leger avfeier spasmeangina som noe ufarlig,men ubehagelig, på lik linje med migrene. Ubehagelig? Ja,jeg må jo legge meg ned når det skjer. Det hindrer meg kraftig i hverdagen. Det kan jo ikke være bra for hjertet på lang sikt.

Jeg har bl.a masse allergi /noe matintoleranse/candidaopphopning i kroppen. Sår på tunga til stadighet. Det må jo være NOE som forårsaker disse krampene. En ubalanse/mangel på mineraler/vit etc. Jeg tar magnesium-tilskudd og b-vit.

Noen flere som har det sånn???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326527-spasmeanginakramper-i-%C3%A5rene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...