Gå til innhold

Herregud, han ser andre.

Anbefalte innlegg

Gjest Kalholi

Hei. Jeg skrev her for en måned siden eller noe, da var jeg i tvil om jeg skulle fortsette å se en fyr jeg tidlig fikk store følelser for. Fordi han hadde en del bagasje (depresjon før jul, tidligere problemer med alkohol) jeg ikke visste om ville bli en for stor belastning for meg.

Men jeg klarte å slappe av. Jeg klarte å innstille meg på å ta dag for dag, og å bare nyte å være sammen med han.

Jeg tenkte at dette var stort,og at det var vært det.

Så jeg begynte å fly høyt igjen. Jeg bor i en by hvor jeg ikke kjenner så mange, og det gode vennskapet og den tryggheten han ga meg, fikk meg til å føle meg så spesiell.

Så i går gikk det fra høyt til lavt på to sekunder.

Vi har sett hverandre i litt over tre månender nå. I perioder har vi sett hverandre hver kveld hele uken. Vi overnatter hos hverandre, vi har søkt jobb sammen, vi har snakket om alt mulig. Men en ting var vanskelig for meg å snakke om. Hvor var vi på veg?

Men han har kalt meg min, han har introdusert meg for vennene hans, jeg har vært helt tilstede i livet hans. Men igjen, det har jeg jo ikke. Det har ikke kun handlet om sex, det er et dypt vennskap, men samtidig en enorm fysisk tiltrekning, som ligger bak. Det var han også klar på.

Så i går etter at vi hadde spist forkost sammen, sier han:

- Jeg er dessverre ikke god. Jeg har sett andre.

Så sier han at han har sett en annen jente fire ganger nå.

Jeg spør hva det innebærer (både nå og evt i lange løp) og svarer at han vet ikke, men han vil fortsatt treffe meg. Han ville bare være ærlig om det, at han treffer andre, og at han hadde vanskeligheter med å bare være med EN person, det hadde tidligere erfaringer visst. (han var utro mot sin forrige kjæreste) Jeg sier at jeg forstår ikke hvordan han kan gjøre noe slikt, og jeg spør hvordan jeg i alle dager kan forholde meg til dette. Visst jeg fortsetter med han vil jeg nok bare bli enda mer glad i han, jeg vil vel bli fanget mens han er fri? på en måte..

Han sier så hvor utrolig mye jeg betyr for han, og hvor redd han har vært for at dette ville komme til å bety enden for oss. Han sier han har ment å fortelle meg dette de siste tre ganger vi har vært sammen.

Han skjønner ikke hvorfor man ikke kan ha flere personer i livet som man har et intimt forhold til.

Han sa også at mellom oss to så handler det ikke kun om sex. Vi har oppført oss som kjærester og som to som elsker hverandre. Holdt rundt hverandre på gaten. Jeg elsker han. Jeg vet han er glad i meg, men jeg vet ikke hvor store følelsene er etter dette.

Er han redd for forpliktelser, er han redd for noe? Han er 28 år for søren,jeg trodde han var annerledes, og at hadde vokst opp.

Jeg endte med å ligge på rommet mitt å gråte mens han strøk meg over kinnet og sa hvor lei seg han var for å ha såret meg. Jeg ville slå ham, men det kjentest også godt å få trøst. Jeg maktet ikke annet enn å ligge der og gråte. Til slutt måtte han gå og avsluttet med; at jeg håper du ringer?

Jeg svarte ikke, og han sa hei.

Jeg forstår ingenting, er fullstendig forvirret. Men jeg har jo tatt det som et tap. Jeg har grått siden han gikk i går, og jeg klarer ikke å stoppe. Jeg kan ikke gå på jobb i dag, fordi jeg ikke klarer å stoppe. Det føles som noen har dødd- jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg ante ikke at man kunne få så store følelser for noen på så kort tid. Men jeg merket tidlig at dette var noe helt spesielt. Og det har det også vært, på godt og vondt, dessverre.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Mine venninner sier det bare blir værre visst jeg fortsetter. Jeg er bare 50 % usikker på at jeg ikke kommer til å se ham mer. Tenk visst han snur.

Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326576-herregud-han-ser-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Huff, dette var ikke hyggelig. Tror ikke han kommer til å forandre seg, og jeg tviler sterkt på at du kan ha et lykkelig forhold til en person med den innstillingen. Noen mener genuint at man bør kunne være sammen med flere og bare ha én sjelevenn (har vært borti en sånn selv!). Muligens kan det funke om begge er av denne oppfatning, men slik jeg tolker deg er ikke det noe du ønsker.

Ikke lur deg selv til å tro han vil forandre seg eller at du kan leve med dette.

Skjønner det ikke er lett, og at det føles som et stort tap for deg :/.

Huff, dette var ikke hyggelig. Tror ikke han kommer til å forandre seg, og jeg tviler sterkt på at du kan ha et lykkelig forhold til en person med den innstillingen. Noen mener genuint at man bør kunne være sammen med flere og bare ha én sjelevenn (har vært borti en sånn selv!). Muligens kan det funke om begge er av denne oppfatning, men slik jeg tolker deg er ikke det noe du ønsker.

Ikke lur deg selv til å tro han vil forandre seg eller at du kan leve med dette.

Skjønner det ikke er lett, og at det føles som et stort tap for deg :/.

enig med elextra her.

En ting er sikkert, fortsetter du med noe forhold med denne mannen så vil du garantert bli skuffet flere ganger. Når det begynner allerede nå, hvordan tror du det blir når dere har levd sammen over lengre tid? Du vil jo heller aldri klare å stole på han.

Jeg synes du skal være glad til for at det kommer frem nå og sørge for å gå videre i livet. Selvsagt er det steintøfft, men hvilken andre valg har du egentlig?

Dette vil fort bli en mann som de fleste vil si, at dette burde du ha sett og visst på forhånd ikke kom til å bli bra, jeg er garantert en som ville si det. Jeg er av den mening at i de fleste tilfeller, så vil slike tegn si noe om hvordan det blir senere. Det som ikke er bra i starten vil aldri i verden bli bra senere heller når hverdagene kommer. Muligheten for det er ikke så veldig stor i alle fall.

Lykke til.

mil1365380270

Glem det, han snur ikke.

Han har vist at han er istand til å gå bak ryggen din uten at du merker noen ting, og at han gjør det selv om han vil ha deg og dere har det fint sammen.

Dette handler ikke om han er glad i deg eller ikke. Ikke lur deg selv og gjør det til et spørsmål om det. Det handler om hvorvidt du er i stand til å ta vare på deg selv og ditt eget beste, for der svikter han tydeligvis totalt.

Annonse

Gjest drittsekker er seg selv like

Så dårlig gjort! Ikke bare setter han deg i den situasjonen, men han legger atpåtill ballen i dine hender og "håper han hører fra deg", så han kan få et forhold utelukkende på sine premisser.

For å snu litt på det: Vær glad du vet. Hadde han vært mer forelska i deg, hadde han holdt det skjult enda lengre bare for å holde på deg og den gode følelsen så lenge som mulig. Det gjorde min, men jeg hev han ut.

Han tuslet tilbake til eksen sin som aldri har hatt den ringeste anelse om hans eskapader, selv etter så mange år sammen. Det kunne ha vært meg.

Hvis du nå bare ignorerer han og ikke lar han manipulere deg til å fortsette å treffe han på hans premisser, er du over han innen et år. Det vil si at du neste vår kan føle deg glad og lykkelig igjen.

marlenexxx27

Både vennene dine og folk her inne sier du bør droppe han. Det er nemlig innlysende at det er det eneste riktige å gjøre.

Du sier du er usikker, men det er bare fordi du er forelska i han. Når man er forelska i noen, så vurderer man den andre på helt urealistiske måter. Det er som en slags realitetsbrist, som en psykose. Man er totalt overbevist om at vedkommende er "spesiell", og man føler veldig sterkt at personens positive trekk er unike og superpositive, mens de negative trekkene bagatelliseres. Man blir som en rusmisbruker som stadig finner "gode" argumenter for at man simpelthen var nødt til å røyke seg en joint i dag også.

Men hvis man skjønner med fornuften at personen, når det kommer til stykket, ikke er i stand til å ha et sunt og konstruktivt forhold med en, så må man bare tvinge seg til å bryte. Man kan lengte etter fyren med hver celle i kroppen, og føle at livet ikke er verdt å leve uten han. Men det går over.

Gjest Justini

Han har jo allerede sagt at han ikke klarer å forplikte seg til en og at han ønsker et åpent forhold. Ønsker du det? Ved å bli hos denne mannen samtykker du samtidig på at det er ok at han har andre på si. Du vil med andre ord ikke være lykkelig i dette forholdet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...