Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nyt livet, ja.

Det er det jeg vil. Jeg vil nyte en joggetur hver morgen uten å bli andpusten og føle at kondisjonstreningen er bortkastet, fordi oppoverbakkene aldri blir lettere.

Jeg vil våkne sammen med samboeren min og kose oss leeenge i senga i helgene, uten at jeg føler jeg må stå opp for å ta en røyk innen tjue minutter.

Jeg vil nyte det og sitte på kafe/restaurant med vennene mine, ikke forlate bordet to ganger for å ta en røyk.

Jeg vil lukte våren.

Jeg vil spare penger til ferieturer sammen med familie og venner. En uke i Amsterdam er verdt et helt år med røyking.

Jeg vil ha muligheten til å få flere barn senere.

Jeg vil nyte lukten av rene klær.

Jeg vil ha bedre tid, rett og slett. Tid jeg ikke bruker ute på plattingen mens jeg suger i meg gift flere ganger om dagen. En TIME av dagen min går bort til det. Det er en time jeg kunne brukt i armkroken til kjæresten min, til leking sammen med sønnen eller bare til å lakkere tåneglene mine.

Jeg vil nyte det å bli gammel. Ingen har garantier for at de vil være friske uansett, men jeg vil jammen meg øke sjansene. Jeg tror det er deilig å være 70 år og frisk. Kanskje jeg til og med får barnebarn. Og bedre råd og tid til å reise.

Nei, røyking er ikke nytelse.

Jeg har visst mange grunner til å slutte allikevel.

Takk for at du minte meg på det :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326580-r%C3%B8yk-med-glede/#findComment-2723199
Del på andre sider

Gjest Joilet

Nyt livet, ja.

Det er det jeg vil. Jeg vil nyte en joggetur hver morgen uten å bli andpusten og føle at kondisjonstreningen er bortkastet, fordi oppoverbakkene aldri blir lettere.

Jeg vil våkne sammen med samboeren min og kose oss leeenge i senga i helgene, uten at jeg føler jeg må stå opp for å ta en røyk innen tjue minutter.

Jeg vil nyte det og sitte på kafe/restaurant med vennene mine, ikke forlate bordet to ganger for å ta en røyk.

Jeg vil lukte våren.

Jeg vil spare penger til ferieturer sammen med familie og venner. En uke i Amsterdam er verdt et helt år med røyking.

Jeg vil ha muligheten til å få flere barn senere.

Jeg vil nyte lukten av rene klær.

Jeg vil ha bedre tid, rett og slett. Tid jeg ikke bruker ute på plattingen mens jeg suger i meg gift flere ganger om dagen. En TIME av dagen min går bort til det. Det er en time jeg kunne brukt i armkroken til kjæresten min, til leking sammen med sønnen eller bare til å lakkere tåneglene mine.

Jeg vil nyte det å bli gammel. Ingen har garantier for at de vil være friske uansett, men jeg vil jammen meg øke sjansene. Jeg tror det er deilig å være 70 år og frisk. Kanskje jeg til og med får barnebarn. Og bedre råd og tid til å reise.

Nei, røyking er ikke nytelse.

Jeg har visst mange grunner til å slutte allikevel.

Takk for at du minte meg på det :)

Hver sin glede ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326580-r%C3%B8yk-med-glede/#findComment-2723205
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

• 2 uker senere...
hidi, the scorpion

Merkelig at livet mitt er helt topp selv om jeg ikke røyker ;)

Det høres ut som et ganske trist og kjedelig liv dersom man føler at røyken nesten er ens eneste glede i hverdagen....

Et liv uten røykavhengighet må bare vøre toppers!;)))

Heldigvis er alle mine tre barn ikke-røykere, har klart å skremme dem godt, ja...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326580-r%C3%B8yk-med-glede/#findComment-2734982
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hoggormen

''(Bare ikke så lenge...)''

Nei - heldigvis:-)

Man lurer seg selv. Ingen syntes vel den første sigaretten var noe god?! Jeg kan i alle fall huske at jeg ble svimmel som fy av den første røyken jeg tok meg. Ergo der det bare en illusjon at det er godt å røyke. Jeg skal ikke komme å være høy på pæra, for jeg slutta for kun en uke siden - etter å ha lest boka til Allen Carr (endelig ikkerøyker). MEN på tross av den korte tida så synes jeg det er DEILIG å IKKE røyke! Lukte- og smakssansen var en helt annen bare etter tre dager. Jeg har alltid følt meg uopplagt i en årrekke, men tilskrevet det en del medisiner jeg bruker for psykiske problemer. Men da jeg la fra meg røyken tok det meg bare en dag. Jeg har våknet av meg selv klokka åtte om morgenen, og ikke hatt kjempeproblemer med å stå opp. Det er helt radikalt for meg, for jeg kunne sove til den var ett om jeg hadde kjangsen før. Jeg følte aldri noe energi heller. Nå synes jeg det er deilig å gå tur i seige oppoverbakker.

Man vet ikke hvor godt det er å ikke røyke før man prøver det. Imidlertid vil jeg på det sterkeste anbefale boka til Allen Carr. Jeg hadde aldri greid å så mye som prøve å slutte uten å ha lest den først.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326580-r%C3%B8yk-med-glede/#findComment-2735766
Del på andre sider

Med tanke på den opplysningstiden vi lever i, samt at det er bred enighet i forskermiljøene om at 90% av alle lungekrefttilfeller kommer fra sigarettrøyking ... ja da finner jeg det smått utrolig at folk fremdeles velger å spille "russisk rullett" med helsen sin.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326580-r%C3%B8yk-med-glede/#findComment-2735785
Del på andre sider

Gjest qigong

Med tanke på den opplysningstiden vi lever i, samt at det er bred enighet i forskermiljøene om at 90% av alle lungekrefttilfeller kommer fra sigarettrøyking ... ja da finner jeg det smått utrolig at folk fremdeles velger å spille "russisk rullett" med helsen sin.

Mange røykere har vrangforestillinger, skjønner du. De ser og hører hvor farlig det er å røyke, men de greier ikke å fatte at dette kan komme til å gjelde dem selv.

Dessuten er det bedre holdbarhetsdato på røykt kjøtt enn på ferskt :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326580-r%C3%B8yk-med-glede/#findComment-2735796
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Et liv uten røykavhengighet må bare vøre toppers!;)))

Heldigvis er alle mine tre barn ikke-røykere, har klart å skremme dem godt, ja...

Jeg har klart å la være å røyke, selv om mine foreldre var røykfrie ;)

Mens min venninne og alle hennes søsken røyker, til tross for at deres røykende far prøvde å skremme dem fra det samme.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326580-r%C3%B8yk-med-glede/#findComment-2735813
Del på andre sider

Man lurer seg selv. Ingen syntes vel den første sigaretten var noe god?! Jeg kan i alle fall huske at jeg ble svimmel som fy av den første røyken jeg tok meg. Ergo der det bare en illusjon at det er godt å røyke. Jeg skal ikke komme å være høy på pæra, for jeg slutta for kun en uke siden - etter å ha lest boka til Allen Carr (endelig ikkerøyker). MEN på tross av den korte tida så synes jeg det er DEILIG å IKKE røyke! Lukte- og smakssansen var en helt annen bare etter tre dager. Jeg har alltid følt meg uopplagt i en årrekke, men tilskrevet det en del medisiner jeg bruker for psykiske problemer. Men da jeg la fra meg røyken tok det meg bare en dag. Jeg har våknet av meg selv klokka åtte om morgenen, og ikke hatt kjempeproblemer med å stå opp. Det er helt radikalt for meg, for jeg kunne sove til den var ett om jeg hadde kjangsen før. Jeg følte aldri noe energi heller. Nå synes jeg det er deilig å gå tur i seige oppoverbakker.

Man vet ikke hvor godt det er å ikke røyke før man prøver det. Imidlertid vil jeg på det sterkeste anbefale boka til Allen Carr. Jeg hadde aldri greid å så mye som prøve å slutte uten å ha lest den først.

Det er ingen som er mer fanatiske og mer imot oss røykere, enn de som faktisk har sluttet å røyke.

Jeg vet om "alle" måter å slutte å røyke på, jeg bare velger å ikke gjøre det...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326580-r%C3%B8yk-med-glede/#findComment-2736062
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...