Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Hoggormen

Man lurer seg selv. Ingen syntes vel den første sigaretten var noe god?! Jeg kan i alle fall huske at jeg ble svimmel som fy av den første røyken jeg tok meg. Ergo der det bare en illusjon at det er godt å røyke. Jeg skal ikke komme å være høy på pæra, for jeg slutta for kun en uke siden - etter å ha lest boka til Allen Carr (endelig ikkerøyker). MEN på tross av den korte tida så synes jeg det er DEILIG å IKKE røyke! Lukte- og smakssansen var en helt annen bare etter tre dager. Jeg har alltid følt meg uopplagt i en årrekke, men tilskrevet det en del medisiner jeg bruker for psykiske problemer. Men da jeg la fra meg røyken tok det meg bare en dag. Jeg har våknet av meg selv klokka åtte om morgenen, og ikke hatt kjempeproblemer med å stå opp. Det er helt radikalt for meg, for jeg kunne sove til den var ett om jeg hadde kjangsen før. Jeg følte aldri noe energi heller. Nå synes jeg det er deilig å gå tur i seige oppoverbakker.

Man vet ikke hvor godt det er å ikke røyke før man prøver det. Imidlertid vil jeg på det sterkeste anbefale boka til Allen Carr. Jeg hadde aldri greid å så mye som prøve å slutte uten å ha lest den først.

Jeg mente ikke å være fanatiker! Bare å skrive hvordan jeg opplever det, hvordan jeg tenker. Røyk så mye dere lyster; jeg skal ikke henge dere for det. Hvor vidt man velger å slutte eller fortsette får være den enkeltes valg. Jeg har leilighet i et kommunalt bofellesskap. Dette er ikke en institusjon under noen omstendighet. Alle har helt private leiligheter, men vi har et fellesareale og tilgang på personale. Samtlige beboere i blokka mi røyker - bortsett fra meg som driver og slutter. Å preike moral og fanatisme til de andre beboerne ser jeg ingen grunn til i det hele tatt!

Jeg irriterte meg jo grønn over sånne eks-røykere som snakket til meg som om de hadde møtt Jesus da de sluttet å røyke, og alt om naboen som døde ung av kols blabla. Så jeg vil ikke være sånn mot folk rundt meg som røyker.

Det var ment som en meningsytring og en rent oppriktig framstilling om hvordan jeg har opplevd det å slutte. De tankene om å lure seg selv, at røyking er godt, at det er deilig å ikke gjøre det fordi man kjenner at man vinner på det - for meg er det ting jeg må fortelle meg selv gang på gang for å holde ut nå.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...