Gå til innhold

Smerter i underlivet, kluss i syklus?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ei jente på 29 år. De siste 2 ukene har det vært noe som ikke har "stemt" med kroppen min. Det begynte 31 dager etter forrige mens, da jeg fikk noen ukjente smerter i nedre del av magen. Selv ville jeg plassert smertene i eggstokk/livmor-området, og da spesielt i venstre eggstokk, med strålinger ned mot lysken. Samtidig som disse smertene oppsto, fikk jeg en tung følelse i underlivet (kjentes nesten ut som om noe skulle falle ut!!), og jeg ble hoven nedentil. I tillegg ble jeg kvalm, og hadde noen tilfeller av svimmelhetsanfall/blodsukkerfall de påfølgende dagene. Disse "plagene" begynte altså rundt syklusdag 31, og vedvarte til syklusdag 42. Rundt dag 42 begynte det å bli litt bedre, og nå, på dag 47 plages jeg kun med murringer nedentil, litt hovenhet, og mer utflod enn normalt. Av og till føler jeg meg fremdeles litt kvalm, og puppene klør(?) innimellom... Oppå alt dette skal det nevnes at jeg på dag 38 også hadde litt ekstra utflod, med litt blod i. Det første som slo meg er jo at jeg er gravid. Jeg går ikke på prevensjon, har samboer, og vi har jevnt med sex. MEN etter x antall negative graviditetstester begynner jeg nå å tvile.. Tok den første testen på dag 31, og den siste nå på dag 46. Jeg har diagnosen pcos, men etter å ha gått over til lavkarbo-kosthold, har jeg gått ned mange kilo, og syklusen har det siste året ligget på jevnt 31-36 dager. Dette med unntak av desembersyklusen, som var 47 dager (stress+dårlig kosthold den måneden). Jeg var hos legen forrige uke, men han mente at det dreide seg om muskulære plager, og var ikke så villig til å lytte. Jeg prøvde å forklare det samme som jeg skriver her, men han sa bare at jeg kunne komme tilbake etter påske hvis det ikke var noen bedring å spore.. Når jeg gikk derfra følte jeg at jeg ikke hadde fått svar på noen ting, og han ville ikke en gang ta en gu. Grunnen til at jeg skriver til deg nå er jo selvfølgelig at jeg er litt bekymret. Og da er det egentlig følgende jeg tenker på: 1. Graviditet utenfor livmor 2. Store cyster eller celleforandringer 3. Abort som ikke er utskilt fra kroppen Og når kan jeg med sikkerhet gå ut i fra at det ikke er en graviditet det dreier seg om? Jeg antar jo at det ikke er det, ettersom testene slår negativt ut. Men har likevel ikke turt å drikke alkohol f.eks, i frykt for å kunne være gravid og skade "frøet".. Jeg vet ikke om du kan hjelpe meg å sortere tankene litt rundt dette? Og må man nødvendigvis henvises fra fastlege for å kunne komme på sykehus og ta innvendig ultralyd? Har vært på St.Olavs noen ganger før, sist på fertilitetsavdelingen i 2007. Vi ble da utredet i forbindelse med ufrivillig barnløshet Jeg ble satt på pergo,som var mislykket, og be stemte meg i etterkanta av det å legge om kostholdet mitt som første skritt på veien mot ønskebarnet. Jeg sluttet med prevensjon i 2006. Dette ble både litt langt, og kanskje litt rotete. Håper du får såpass ut av det, at du kan komme med et innspill på hva jeg bør gjøre videre. På forhånd tusen takk! -Em

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326581-smerter-i-underlivet-kluss-i-syklus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...