Gjest Tony Andrè Skrevet 30. mars 2009 Skrevet 30. mars 2009 hei, jeg har den siste uken kjent ett press bak høyre øye, som kan bevege seg til mellom øynene, å sjeldent mot venstre øye. på en måte tungt å bevege på dem. øresus å sjeldent stikkninger i ørene føler også svimmelhet. ofte føler jeg meg veldig sulten, men når jeg spiser blir jeg fort kvalm. jeg er redd for at det skal være noe farlig? 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 4. april 2009 Skrevet 4. april 2009 Plagene du nevner kan godt være forenlige med en luftveisinfeksjon som har gitt hovne slimhinner i nese og svelg, samt påvirkning av tarmsystemet. Sjeldent at "noe farlig", f.eks kreft dukker opp så plutselig, og med såpass spredte plager. Hevelse i nevnte slimhinner kan gi trykkforandring i mellomøret. Dette kan gi smerter, "dottfølelse", lett svimmelhet og øresus. Kanalen opp til bihulene rundt øyne kan også bli tette; trykkfølelse eller smerter rundt øynene er da vanlig. Trolig vil plagene gradvis forsvinne i løpet av neste uke. Du kan gjerne bruke nesespray som åpner slimhinnene, samt litt Ibux. Dersom du får feber og blir dårligere, eller plagene ikke blir borte i løpet av 3 uker bør du kontakte fastlegen din. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.