Gjest batteri Skrevet 3. august 2001 Del Skrevet 3. august 2001 kjære lege! eller noen andre..håper på å få hjelp! for noen dager siden tok jeg imodium, hadde diare(tror jeg) etter å ha komt hjem fra en tur i utlandet. det stod på en bruksanvisning somm fulgte med at en av bivirkningene kunne vere forstoppelse og oppblåst mage. nå er jeg veldig oppblåst og klarer ikke gå på do. har også veldig vondt i magen. når jeg våkner om morgningen eller sitter og spiser eller egentlig når som helst får jeg plutselig veldig vondt i magen , som om jeg hadd mensen, og så må jeg gå på do. men får ikke ut noe særlig. det gjør litt vondt i endetarmen og presse ut også..får en del luft ut da. hadde tenkt å spørre moren min men i går kveld fikk jeg plutselig ut litt avføring og da trodde jeg det hadde ordnet seg. hadde nemlig tatt noen tabletter som det står mot treg mage på... men idag er det visst like ille. jeg får bare ut i små deler...og det gjør vondt i magen hele tiden. jeg kjenner at det er noe inni der som vil ut! men det kommer ikke ut. de tablettene jeg tar virker isst ikke noe særlig. dette har vart i noen dager nå. 5 dager ca...et blir vel bare verre om jeg ikke klarer gå skikkelig på do snart. hva skal jeg gjøre? ringe til lege? kjøpe noe på apoteket? foreldrene mine er bortreiste nå og jeg må bli KJØRT til lege visst jeg skal til lege bor på landet. så jeg lurer på hva jeg skal gjøre ikveld skal jeg ha besøk av venner og jegføler meg ikke i spesielt god form... jeg trenger ett svar!!! jeg tør ikke ringe lege heller... det var ihvertfall imodium eller noe sånt jeg tok. tror ihvertfall det m vere grunnen! jeg vil bare bli kvitt dette fortest muliiigggg!!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32669-emodiumforstoppelsehaster-litt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi Skrevet 4. august 2001 Del Skrevet 4. august 2001 Du kan prøve noe som heter Microlax. Det er et knøttlite miniklyster som man har inn i endetarmen. Det mykgjør avføringen og setter i gang en normal avføringsrefleks. Dersom det ikke hjelper kan du gå opp et hakk til Klyx. begge deler fås kjøpt på apotek uten resept. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32669-emodiumforstoppelsehaster-litt/#findComment-127787 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.