Gå til innhold

Utfordringer med å tisse pga penisform

Anbefalte innlegg

Gjest Sitter når jeg tisser

Hei!

Jeg er klar over mange har diskutert penis tidligere men dette er annerledes tror jeg.

Jeg har en liten penis, ca 11 cm i erigert tilstand, Tykkelsen er normal, og jeg har stramme baller. I slapp tilstand er den ca 4-5 cm lang, og siden ballene er så stramme så ligger den på en måte oppå pungen. Jeg har i tillegg nesten ikke forhud. Pga dette har jeg problem som har plaget meg voldsomt i mange år, og som har gitt meg dårlig selvbilde. Jeg har vært hos både fastlege og spesialist for dette, men uten å møte noe som helst forståelse - det frustrerer meg voldsomt.

Problemet er at penis i slapp tilstand peker rett ut siden den ligger oppå ballene. Om jeg skal stå å tisse så vil jeg med andre ord tisse rett i veggen pga strålen er så hard. OM jeg forsøker å bøye den nedover så er den så kort at den presses "inn i ballene" med det resultatet at jeg tisser på mine egne fingre. Altså det å stå tisse funker ikke....

Når det gjelder å sitte å tisse, så har jeg det samme problemet. Dvs, om jeg ikke bøyer den ned, så vil jeg bare tisse ut på gulvet. Skjønner?....Altså må jeg bøye den ned, men dette er jo fortsatt like vanskelig. Så det ender opp med at jeg må "riste" på den for å få halveis ereksjon/blodtilstrømning - på den måten øker lengden littegranne. Om jeg i tillegg bøyer overkroppen kraftig fremover, så klarer jeg å tisse ned i toalettet.

Dette er utrolig flaut, og jeg har vondt av dette. Jeg skammer meg og blir trist hver gang jeg er på do. Men elskede samboer liker meg for den jeg er, og vi har et godt sexliv, så det er ikke det som er problemet - problemet er at jeg føler meg "handikappet" eller annerledes...Jeg sliter psykisk pga dette. Jeg har nå byttet fastlege, og skal ennå en gang forsøke å få hjelp, men regner med å møte veggen......

Er det noen som har opplevd/sett noe lignende, hørt om noen som har fått hjelp eller kirirgisk inngrep eller noe som helst rundt dette? Jeg finner ikke noe info om dette på nettet, vil gjerne ha linker hvor jeg kan lese litt om noen har noe?

Hjelp meg....

Fortsetter under...

Onsdag1365380628

Jeg har lest innlegget ditt to ganger og det første som slår meg er at du er heldig som har et godt sexliv og en kone som forstår dine problemer.

Jeg har desverre ingen tanker som kan være til hjelp når det gjelder dine utfordringer med å tisse. Det er synd at du ikke har fått hjelp hos legen din, håper den nye fastlegen kan bidra med noe mer.

Jeg har lest innlegget ditt to ganger og det første som slår meg er at du er heldig som har et godt sexliv og en kone som forstår dine problemer.

Jeg har desverre ingen tanker som kan være til hjelp når det gjelder dine utfordringer med å tisse. Det er synd at du ikke har fått hjelp hos legen din, håper den nye fastlegen kan bidra med noe mer.

Hei, og takk for svaret. Ja, heldigvis liker hun meg som jeg er, så hun har allerede hjulpet meg mye sånn sett.

Jeg lurer på hvor vanlig det egentlig er for gutter å sitte å tisse, selv med "vanlig" utstyr.....

Onsdag1365380628

Hei, og takk for svaret. Ja, heldigvis liker hun meg som jeg er, så hun har allerede hjulpet meg mye sånn sett.

Jeg lurer på hvor vanlig det egentlig er for gutter å sitte å tisse, selv med "vanlig" utstyr.....

Min eks satte seg alltid på doringen når han skulle tisse og oppfordret sønnen vår til å gjøre det samme. Da jeg spurte hvorfor han gjorde det var svaret at jeg burde sette pris på å slippe å vaske urindråper (og skvetter) rundt toalettet :)))

Gjest ViViola

''Jeg lurer på hvor vanlig det egentlig er for gutter å sitte å tisse, selv med "vanlig" utstyr.....''

Gudskjelov mye mer vanlig enn man får inntrykk av f.eks. her inne og i media! :-)

Menn som vasker toalett, lærer fort at det er bedre å sitte. Menn som er opptatt av helse, lærer fort at det er bedre å sitte.

Heldigvis!

Jeg kan dessverre ikke helt forstå hva problemet ditt er, men handler det kun om å ha muligheten til å stå å tisse, så kan jeg forsåvidt forstå at helsevesenet ikke bruker mye ressurser på det... Har du derimot plager, rent fysisk, ved dette, så synes jeg du får en slett behandling.

Gjest Elextra

På småbarnsforum er det mange mødre som insisterer på at både mann og barn (begge kjønn) sitter og tisser, vet jeg. Så helt uvanlig kan det ikke være :).

Annonse

Gjest 3djemann

''Jeg lurer på hvor vanlig det egentlig er for gutter å sitte å tisse, selv med "vanlig" utstyr.....''

Gudskjelov mye mer vanlig enn man får inntrykk av f.eks. her inne og i media! :-)

Menn som vasker toalett, lærer fort at det er bedre å sitte. Menn som er opptatt av helse, lærer fort at det er bedre å sitte.

Heldigvis!

Jeg kan dessverre ikke helt forstå hva problemet ditt er, men handler det kun om å ha muligheten til å stå å tisse, så kan jeg forsåvidt forstå at helsevesenet ikke bruker mye ressurser på det... Har du derimot plager, rent fysisk, ved dette, så synes jeg du får en slett behandling.

Det er ganske godt gjort å klare å ikke oppfatte problemet når det er så godt beskrevet. Ikke bare bare når det er så omstendig....

mil1365380270

Ingebrigt Steen Jensen (Stabæk Fotball), uttalte da han var mye i media p.g.a. en depresjon, at "ekte mannfolk sitter ikke og tisser!". Ikke at jeg visste så mye om han før han kom med utsagnet, men da falt han i aktelse, for det er jo bare så utrolig dumt å si. På linje med å si "ekte menn kjører ikke buss", eller noe i den stilen. Meningsløst.

Menn sitter og tisser. Helt forskjellige menn. Det er behagelig å sitte, og det skvetter ikke rundt. Det er ikke flaut. Det er smart. Kjenner til fordommen med at bare kjerringer sitter, men jeg syns det er mandig å gi blaffen i det.

Har du lagt merke til de vakre statuene fra antikken, f.eks? De ser ut som deg nedentil? På en eller annen måte har du fått for deg at et skjønnhetsideal for resten av verden, ser feil ut på deg....

Ingebrigt Steen Jensen (Stabæk Fotball), uttalte da han var mye i media p.g.a. en depresjon, at "ekte mannfolk sitter ikke og tisser!". Ikke at jeg visste så mye om han før han kom med utsagnet, men da falt han i aktelse, for det er jo bare så utrolig dumt å si. På linje med å si "ekte menn kjører ikke buss", eller noe i den stilen. Meningsløst.

Menn sitter og tisser. Helt forskjellige menn. Det er behagelig å sitte, og det skvetter ikke rundt. Det er ikke flaut. Det er smart. Kjenner til fordommen med at bare kjerringer sitter, men jeg syns det er mandig å gi blaffen i det.

Har du lagt merke til de vakre statuene fra antikken, f.eks? De ser ut som deg nedentil? På en eller annen måte har du fått for deg at et skjønnhetsideal for resten av verden, ser feil ut på deg....

Jeg snakker ikke om skjønnhet eller utseende, jeg snakker om at det er strevsomt å tisse.

mil1365380270

Jeg snakker ikke om skjønnhet eller utseende, jeg snakker om at det er strevsomt å tisse.

Ble forledet av det du skrev om at samboren din liker deg som du er, tolket det som om det var en noe å overkomme.

Syns legene har vært særdeles lite hjelpsomme, og lurer på hvorfor. Kan det være at de også har misforstått? Så vanlig til at menn har komplekser på det området, man blir fort forutinntatt. Om du kun sier: "Det går ikke å stå og tisse, og det går ikke å sitte"? Da er du i alle fall sikker på at budskapet når frem. Og ikke gi deg, be om å få komme til spesialist. Greit at du har et problem, men skammen må du legge på hylla. Den hører ikke hjemme her. Krev å få hjelp.

Ble forledet av det du skrev om at samboren din liker deg som du er, tolket det som om det var en noe å overkomme.

Syns legene har vært særdeles lite hjelpsomme, og lurer på hvorfor. Kan det være at de også har misforstått? Så vanlig til at menn har komplekser på det området, man blir fort forutinntatt. Om du kun sier: "Det går ikke å stå og tisse, og det går ikke å sitte"? Da er du i alle fall sikker på at budskapet når frem. Og ikke gi deg, be om å få komme til spesialist. Greit at du har et problem, men skammen må du legge på hylla. Den hører ikke hjemme her. Krev å få hjelp.

Takk for konstruktiv hjelp!

Annonse

''Kjenner til fordommen med at bare kjerringer sitter, men jeg syns det er mandig å gi blaffen i det.

''

Enig

Du må nok desverre amputere ballene..

Samboeren min fikk på festival en gang en slags "rørkopp" som kvinner kunne bruke for å stå og tisse. Altså, jeg skjønner at en mann ikke ville brukt dette på et offentlig toalett, men det kan jo være du kan finne en McGyverløsning på problemet? En slange eller rør eller noe sånt? Å operere på grunn av dette høres veldig drastisk ut når du faktisk har et godt seksualliv som du selvfølgelig ikke må risikere!

Jeg føler meg forøvrig kjempemandig selv om jeg alltid sitter og pisser:-) Det er mye behageligere, avslappende, rensligere og sunnere.

Mannen min har "vanlig" utstyr, og sitter ofte og tisser..

Det gjorde også kjærester jeg har hatt tidligere, så jeg tror ikke dette er så uvanlig.

Bare tull at det liksom skal være "umandig"!

Tilbake til problemet ditt, så er det en "Petter Smart Løsning" som faller meg inn:

Hva med å bruke en slags sylinder du kan stikke tuppen på penis inn i (noe a`la en dorull-kjerne, eller en slags trakt med en slange i enden) som på en måte "forlenger" penis / gi deg mulighet til å styre strålen i riktig retning?

Til "hjemmebruk" kan man sikkert finne på en innretning som vaskes og brukes flere ganger. Men dette hjelper jo ikke når man er andre steder.

Men jeg tror kanskje det finnes en slags "engangs"-varianter av papir??

Kan anbefale deg å spørre på apoteket, eller i en bandasjist forretning.

Hvis det finnes slike hjelpemidler, må det være adskillig bedre enn å vurdere kirurgiske inngrep på en ellers frisk og fungerende penis...

Mannen min har "vanlig" utstyr, og sitter ofte og tisser..

Det gjorde også kjærester jeg har hatt tidligere, så jeg tror ikke dette er så uvanlig.

Bare tull at det liksom skal være "umandig"!

Tilbake til problemet ditt, så er det en "Petter Smart Løsning" som faller meg inn:

Hva med å bruke en slags sylinder du kan stikke tuppen på penis inn i (noe a`la en dorull-kjerne, eller en slags trakt med en slange i enden) som på en måte "forlenger" penis / gi deg mulighet til å styre strålen i riktig retning?

Til "hjemmebruk" kan man sikkert finne på en innretning som vaskes og brukes flere ganger. Men dette hjelper jo ikke når man er andre steder.

Men jeg tror kanskje det finnes en slags "engangs"-varianter av papir??

Kan anbefale deg å spørre på apoteket, eller i en bandasjist forretning.

Hvis det finnes slike hjelpemidler, må det være adskillig bedre enn å vurdere kirurgiske inngrep på en ellers frisk og fungerende penis...

Det første jeg tenker, er at det blir enda mer pinlig å tisse med slike hjelpemidler, blir jo rene dagsverket å få tissa.

Jeg hadde håper å høre om andre hadde samme utfordring som meg, og høre om det f.eks fantes kirurgiske inngrep etc..

Skjønner at du mener det godt, så takk for omtanken....

Gjest Shira :o)

Det første jeg tenker, er at det blir enda mer pinlig å tisse med slike hjelpemidler, blir jo rene dagsverket å få tissa.

Jeg hadde håper å høre om andre hadde samme utfordring som meg, og høre om det f.eks fantes kirurgiske inngrep etc..

Skjønner at du mener det godt, så takk for omtanken....

Har du snakket med en urolog? Mulig at en urlog med erfaring har peiling på om det finnes noe som kan hjelpe.

[quote name=Shira :o)' timestamp='1238586377' post='4124053]

Har du snakket med en urolog? Mulig at en urlog med erfaring har peiling på om det finnes noe som kan hjelpe.

Jeg har vært hos urolog, han sa det ikke var noe å gjøre.

Men jeg til en annen urolog for å få en second opninion...

Gjest her gjør han det

Her i huset sitter mannen som oftest når han tisser. Hender jeg har spurt om han bæsjer siden han sitter,men han svarer at det er best sånn, slipper søl...

Han har helt normal penis, og har ikke problemer med å stå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...