Gjest fortvilt jente 22 Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Hei. Jeg er en jente på 22 år som sliter med sterk hodepine og kvalme. Det begynte for to år siden da jeg fikk diagnosert borreliose etter langt tid med smerter i nakke og hode. Jeg fikk en 10 dagers antibiotika kur mot borreliosen. Ettersom jeg ikke ble bedre fikk jeg enda en ti- dagers kur etter ca en ukes opphold uten medisiner. Det gikk to uker uten bedring da jeg fikk den siste ti- dagers kuren. Og fikk etter noen dager konstatert at jeg også hadde hatt kyssesyken samtidig. Etter dette har jeg slitt med kraftige anfall med hodepine (høyre side) som fremkaller kvalme brekninger og smerter i ørene. Jeg er også sliten til alle tider, alt er tung ,selv å gå opp en trapp. Jeg har også besvimt i noen tilfeller. Trenger utrolig mye søvn og sliter virkelig med å komme meg opp. Kan sove opptil et døgn uten å føle meg uthvilt. Dette har resultert i at jeg er mye borte fra jobb ( er frisør) , kroppen orker ikke å jobbe en hel dag og hodepinen gjør at jeg ikke klarer å tenke eller fokusere. Har tatt mange prøver i forbindelse meg dette blandt annet ryggmargsprøve og scanning av hjernen,men så helt normalt ut. Har litt lavt stoffskifte og til tider litt høyt blodtrykk. Legen og nevrologen min tror at dette skyldes migrene og gir meg gang på gang nye medisiner ,men ingen av dem fungere. Jeg har også prøvd kiropraktor men til ingen nytte. (Skal nå prøve homopat) Jeg tror ikke dette skyldes migrene ,men kansje noe relatert til borreliose. Er veldig sliten og deprimert etter å ha vært syk i så lang tid,jeg orker ikke å være sosial eller å jobbe, føler dette ødelegger livet mitt. Jeg er kun 22år ,dette kan umulig være normalt. Legene har nesten gitt opp og gir meg kun migrene medisiner når jeg er der. Hva bør jeg gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/326730-sterk-hodepine-og-kvalme/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tinzytown Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Det første kan jeg ikke noe om, men har vært igjennom kyssesyka for ikke så lenge siden og den drar kreftene ut av deg. Vet at jo mer aktiv du var under kyssesyka, jo lengre er du slapp, trøtt, uopplagt osv. Det kan ta flere måneder til du er oppe og kjører igjen og i den perioden så er det viktig å pleie seg selv. Lese bøker, drive med en hobby, gå rolige turer. Det man føler for, uansett så er det viktig å lade batteriene. Nå vet ikke jeg hvor sliten du er. Men kyssesyke viruset gjør deg mottagelig for å få kronisk utmattelses syndrom i ettertid. Vet ikke hvor mange som får det etterpå, men så er du ivertfall klar over at det er en mulighet. Når det gjelder migrene. Funker ikke migrene medisiner mot hodepinen du har, så har du ikke migrene. Migrene medisiner funker KUN på migrene og ingenting annet. Så jeg ville bedt om en time hos nevrolog og stått på mitt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/326730-sterk-hodepine-og-kvalme/#findComment-2725454 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Slike symptomer du beskriver kan skyldes Borelia infeksjon -blant andre årsaKER. mEN SIDEN DU IKKE ER BLITT BEDRE ETTER TO KURER MED ANTIBIOTIKA kan man sette spørsmålstegn om det er det du er plaget av Kyssesyke? Det er mange forskjellige symptomer som kyssesykeinfeksjon kan utløse, ikke minst kronisk langvarig tretthet. Men det er svært vanskelig å bevise sammenhengen. Og som du skjønner er det vanskelig for meg å komme nærmere når dine leger, etter mange tilleggsundersøkelser ikke kommer til målet. Det ville være uansvarlig av meg å forsøke å nøste opp en så komplisert situasjon uten tilleggsundersøkelser og en masse tilleggspørsmål. Jeg vil bare anta at enten indremedisiner eller nevrolog må være det nærmeste som kan hjelpe deg. Som sagt kyssesyke kan være med i bildet, kanskje , men mindre sansynlig, også borreliose, men det siste tror jeg egentlig lite på. Jeg beklager, men det er ikke mulig for meg å komme nærmere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/326730-sterk-hodepine-og-kvalme/#findComment-2726601 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.