Gå til innhold

Får ikke bort tankene

Anbefalte innlegg

Gjest trenger råd jeg

Min forholdsvis nye kjæreste skal reise til en annen kant av landet hvor han kommer fra i hele påsken og der vet jeg at han vil treffe en dame han har vært veldig forelsket i og hatt kjærlighetssorg over for ett år siden. Jeg er fryktelig redd for at noe skal skje mollom de to igjen, at han gjør det slutt med meg, og flytter "hjem igjen" ( er flink til å lage scener i hodet mitt) Han har sagt og sier alle mulige fantastiske ting til meg, om meg, om fremtiden og oss to osv. så hvis det skjer vil jeg bli fullstendig knust og aldri klare å stole på en mann igjen tror jeg:(

Men dette har jo ikke foreløbig skjedd og jeg bør jo bare nyte livet og påsken inntil det evt skjer. Noen tips? kommer til å ødelegge hele påsken for meg selv med disse tankene:(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326755-f%C3%A5r-ikke-bort-tankene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest min mening her

Tja, skjer det vil jeg nesten si at det er like greit at det skjer nå, så tidlig i forholdet. En kjærlighetssorg er vond, men det overlever du som alle andre.

Dette kan du ikke styre. Og er han så lite ferdig med henne at han går tilbake til henne, så tror jeg ikke du skal tenke at han var mannen for deg.

Men det er tøft å sette hjertet sitt ut til hogg, det er det.

Gjest bikku

Jeg har vært der, jeg :)

Jeg tror at det beste du kan gjøre er å øve på å gi han full tillit. Det gjør vondt for deg, det er usikkert og utrygt, men når han er tilbake, så har du vært igjennom en viktig tillitsøvelse i forholdet ditt. Og det kan gjøre deg tryggere på han på sikt.

Det verste som skjer er at dine skrekkscenarier blir innfridd. I så fall så er det like greit at det skjer nå, og ikke etter at du har kasta bort for mye tid på han. Det beste som skjer er at han kommer tilbake og er glad for å ha en kjæreste som gir han tillit.

Og i fhd til det å stole på en mann igjen, så klarer du det om det skulle gå galt denne gangen. Menn er visstnok som mennesker flest - veldig forskjellige. Noen er til å stole på, andre ikke. Et nederlag i ny og ne gir viktig erfaring for å vurdere mennesker.

God påske!

Jeg har vært der, jeg :)

Jeg tror at det beste du kan gjøre er å øve på å gi han full tillit. Det gjør vondt for deg, det er usikkert og utrygt, men når han er tilbake, så har du vært igjennom en viktig tillitsøvelse i forholdet ditt. Og det kan gjøre deg tryggere på han på sikt.

Det verste som skjer er at dine skrekkscenarier blir innfridd. I så fall så er det like greit at det skjer nå, og ikke etter at du har kasta bort for mye tid på han. Det beste som skjer er at han kommer tilbake og er glad for å ha en kjæreste som gir han tillit.

Og i fhd til det å stole på en mann igjen, så klarer du det om det skulle gå galt denne gangen. Menn er visstnok som mennesker flest - veldig forskjellige. Noen er til å stole på, andre ikke. Et nederlag i ny og ne gir viktig erfaring for å vurdere mennesker.

God påske!

Helt enig med deg, her.

Selv om det er vanskelig og du sikkert ikke klarer tenke på noe annet mens han er borte, tror jeg det er viktig at du viser at du stoler på han. Ikke fortell han at du tenker på dette, og for all del, IKKE vær helt hysterisk og send masse meldinger om hva han gjør, hvem han er med osv, men send en og annen hyggelig melding der du spør litt hvordan det går, forteller hva du driver med og ønsker han en fin dag. Da kan han tenke på hvor hyggelig kjæreste han har mens han møter denne gamle flammen, og du vil antakelig "vinne":)

Gjest kanskjetilhjelp

Jeg var mye sjalu før, men etterhvert så innså jeg at det hjalp ingenting å være så sjalu som jeg var, og alltid tenke på det verste som skulle skje. Til syvende og sist har vi lite makt over andres handlinger, og skjer det, ja da er vel han ikke den flotte gutten/ mannen du trodde han var, og du vil vel ikke være sammen med en som heller vil ha noen andre?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...