Gå til innhold

Venner av motsatt kjønn

Anbefalte innlegg

Gjest Bare en venn

Har dere venner av motsatt kjønn? Er det problemfritt?

Jeg har en venn/kolega som har begynt å invitere meg med ut. Har vært med et par ganger. Desverre er jeg litt betatt av han, men vi er klar på at vi bare er venner. Er det greit? Vi gjør ingenting galt og har ingen planer om det heller.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326803-venner-av-motsatt-kj%C3%B8nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt venner av motsatt kjønn og det ble komplisert,var klar på at vi bare var venner men det tok ikke det motsatte kjønn.

Fikk meg til å tenke "menn tenker bare på en ting",for de prøvde seg på meg opp til flere ganger. Endte med at jeg ville ikke ha noe med de å gjøre,kan ikke ha vært ekte vennskap.

Jeg har ihvertfall én venn som jeg har hatt siden ungdomstiden og som alltid har vært problemfritt i betydningen at det alltid har vært helt platonisk fra begge sider.

Vi er fortsatt venner, men det er akkurat som om det tas for gitt at vi ikke treffes bare vi to lenger, etter at vi begge har fått ektefelle og barn, men at vi finner på ting som par/familier.

Glemte å svare på dette: ''Desverre er jeg litt betatt av han, men vi er klar på at vi bare er venner. Er det greit?''

Jeg synes det kommer an på om du/han har partner. Hvis ja for minst en av dere, synes jeg du skal tenke deg virkelig godt om. Forelskelse kan til en viss grad styres, og er man i et forhold men blir betatt av en annen bør man e.m.m. holde seg mest mulig unna den man er betatt av.

Gjest Bare en venn

Glemte å svare på dette: ''Desverre er jeg litt betatt av han, men vi er klar på at vi bare er venner. Er det greit?''

Jeg synes det kommer an på om du/han har partner. Hvis ja for minst en av dere, synes jeg du skal tenke deg virkelig godt om. Forelskelse kan til en viss grad styres, og er man i et forhold men blir betatt av en annen bør man e.m.m. holde seg mest mulig unna den man er betatt av.

Vi jobber sammen og det kan ikke endres på. Begge er i forhold og begge har barn.

Annonse

Gjest Aimabel

Jeg har ingen venner av motsatt kjønn. Har hatt det, men partnerene dems likte det ikke. Jeg ville ikke likt at mannen min hadde ei venninne han var betatt av, men ellers synes jeg det er helt greit han har venninner. Jeg ville syntes det var vanskelig å ha en venn jeg var betatt av så lenge jeg er gift.

Jeg har flere venner av motsatt kjønn. Blant annet en god venn som jeg har reist på tur sammen med i flere år. Han har hatt dame flesteparten av årene, mens jeg har vært singel til for inntil to år siden. Vi har reist på korte og lange turer. Som regel delt seng. Men, det har aldri vært noe mellom oss.

Nå nettopp ba bustemann kameraten min om å ta meg med på tur til sommeren, slik vi har pleid å reise på tur. De har møtt hverandre tidligere, vi skal på en liten tur sammen alle tre til sommeren. Og alle vet at det ikke er noe annet enn vennskap.

Men... Hadde jeg vært betatt av noen av mine mannlige venner, eller visst at en av dem hadde vært betatt av meg, hadde jeg ikke reist ut med den personene alene. Å være kollega er en ting. Man kan lett få litt gode følelser for en kollega man jobber tett med, men det er da viktig å ikke gi disse følelsene næring ved å være sammen bare dere to på fritiden også. Det er ikke rettferdig overfor deres partnere hjemme. Ser litt på det som å leke med ilden.

Gjest Bare en venn

Jeg har flere venner av motsatt kjønn. Blant annet en god venn som jeg har reist på tur sammen med i flere år. Han har hatt dame flesteparten av årene, mens jeg har vært singel til for inntil to år siden. Vi har reist på korte og lange turer. Som regel delt seng. Men, det har aldri vært noe mellom oss.

Nå nettopp ba bustemann kameraten min om å ta meg med på tur til sommeren, slik vi har pleid å reise på tur. De har møtt hverandre tidligere, vi skal på en liten tur sammen alle tre til sommeren. Og alle vet at det ikke er noe annet enn vennskap.

Men... Hadde jeg vært betatt av noen av mine mannlige venner, eller visst at en av dem hadde vært betatt av meg, hadde jeg ikke reist ut med den personene alene. Å være kollega er en ting. Man kan lett få litt gode følelser for en kollega man jobber tett med, men det er da viktig å ikke gi disse følelsene næring ved å være sammen bare dere to på fritiden også. Det er ikke rettferdig overfor deres partnere hjemme. Ser litt på det som å leke med ilden.

Vi gjør ingenting annet enn å spise middag og ta en øl. Samboeren min er hjemme en uke annenhver måned og jeg tror han er ute og spiser med kolegaer han også.

Men det er vel best å avslutte sikkert iom.at jeg føler som jeg gjør.

Gjest ViViola

Ja, jeg har noen venner av motsatt kjønn, slike som jeg gjør ting sammen med selv om mannen min ikke er med. Mannen min kjenner dem, men gjør ikke de samme tingene sammen med dem.

Mine mannlige venner drikker jeg kaffe/øl med, og ikke minst trener vi sammen.

Såvidt jeg vet er dette helt uproblematisk, i alle fall for meg og min mann. Men jeg har aldri hatt noen følelser for disse mennene, da, og de har aldri prøvd seg på noe heller. Hvorvidt de har hatt partner eller ei har variert, og jeg har aldri hørt om noe sjalusi.

MEN: Om det hadde vært følelser inni bildet, så tror jeg at jeg hadde backet ut.

Vi gjør ingenting annet enn å spise middag og ta en øl. Samboeren min er hjemme en uke annenhver måned og jeg tror han er ute og spiser med kolegaer han også.

Men det er vel best å avslutte sikkert iom.at jeg føler som jeg gjør.

Så lenge du er litt betatt av ham, kan det være litt skummelt å fortsette og treffes slik bare dere to.

Jeg mener man helt klart kan være bare venn med det motsatte kjønn, men det er viktig at det ikke er følelser med i bildet. Man kan fort gjøre det vanskelig for seg selv da.

Koselige middager, man vet at den andre egentlig ikke er oppnåelig, og dermed ser man bare de gode sidene ved den andre. For siden han ikke er oppnåelig, trenger man ikke se etter noe negativt. Men når den andre fremstår med masse positivitet, er det lett å se det negative i den man har hjemme.

Og jo mer positivt man ser ute, og negativt hjemme, så kan man fort komme på tanker om atte viss... En skummel sirkel.

Annonse

Gjest Aimabel

Oi, da må jeg si Bustemann stoler på deg! Jeg ville _ikke_ likt at mannen min dro på lange turer med ei singel dame som han delte seng med!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...