Gå til innhold

Tanker,ord og handlinger!

Anbefalte innlegg

Har lest bøker i det siste, og blitt veldig opptatt av at tanker,ord og handlinger skaper vår virkelighet.

Tenker på det og innser at det er sant,når jeg ser tilbake på livet mitt, ser jeg at det er jeg selv som har skapt alt med mine tanker,ord og handlinger.

Det er jammen sterke krefter vi mennesker har,synes det er ganske skremmende. Mange tenker ikke over det,at de selv skaper livet sitt. Da jeg var syk skapte jeg det også,og jeg tiltrakk meg mye,ting skjedde men ikke før jeg hadde tenkt tanken. Dette tror jeg på!

Andre trenger ikke tro det,alle har sine egne sannheter. Hva er dine tanker rundt dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/327039-tankerord-og-handlinger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest xbellax

Fint og klokt skrevet. "....og handlinger skaper vår virkelighet. Tenker på det og innser at det er sant,når jeg ser tilbake på livet mitt, ser jeg at det er jeg selv som har skapt alt med mine tanker,ord og handlinger." Helt riktig, vi har langt mer kraft over vår hverdag enn vi egentlig (og kanskje også liker) å tro. Det er noe med å forsøke "velge" det positive, velge å se problemer som en utfordring og kriser som læring. Det er klisjefyllt, men det er sannelig mye sant i "det handler ikke om hvordan du har det, men hvordan du tar det".

Leste denne artikkelen som tar opp noe av det du tar opp.

http://www.kjendis.no/2009/04/06/kjendis/litteratur/the_secret/5642239/

Hva synes du om den?

Ironisk,begynte på "the secret" i går kveld,fikk mareritt så jeg lurte på hva jeg hadde tenkt feil,hmf!

Etter å ha lest flere bøker om det blir man veldig obs på hva man tenker,strever litt med det. Vil jo tenke rett.

Fint og klokt skrevet. "....og handlinger skaper vår virkelighet. Tenker på det og innser at det er sant,når jeg ser tilbake på livet mitt, ser jeg at det er jeg selv som har skapt alt med mine tanker,ord og handlinger." Helt riktig, vi har langt mer kraft over vår hverdag enn vi egentlig (og kanskje også liker) å tro. Det er noe med å forsøke "velge" det positive, velge å se problemer som en utfordring og kriser som læring. Det er klisjefyllt, men det er sannelig mye sant i "det handler ikke om hvordan du har det, men hvordan du tar det".

Ja det har du rett i,det er hvordan man tar det som betyr noe. Hvordan man velger å forholde seg til ting som skjer,for vi har jo alltid et valg.

Det er også noe som sier, at en blir det man spiser. Det kan til en hvis grad stemme, men det du ser på, det du leser, de mennesker du omgås med, er også med på å forme deg. Altså dine tanker, følelser, og også handlinger. Så en blir det en tar til seg av både fysisk og mentalt og åndelig. Men oppi alt dette så har du noen medføde trekk, som kan være både gode å dårlige. ellers så spiller jo sykdom inn, som kan være med på styre deg i en eller annen retning. Så stort sett så lager du det livet som du selv vil ha.

Annonse

Det er også noe som sier, at en blir det man spiser. Det kan til en hvis grad stemme, men det du ser på, det du leser, de mennesker du omgås med, er også med på å forme deg. Altså dine tanker, følelser, og også handlinger. Så en blir det en tar til seg av både fysisk og mentalt og åndelig. Men oppi alt dette så har du noen medføde trekk, som kan være både gode å dårlige. ellers så spiller jo sykdom inn, som kan være med på styre deg i en eller annen retning. Så stort sett så lager du det livet som du selv vil ha.

Sant det. I bøkene står det at sykdom er en illusjon,og det er også noe vi skaper selv. Mye og fordøye der,men får ta litt og litt.

Gjest xbellax

Sant det. I bøkene står det at sykdom er en illusjon,og det er også noe vi skaper selv. Mye og fordøye der,men får ta litt og litt.

Et tydelig eksempel på at man ikke bør svelge alt som står der, selv om boken ellers har mange gode poeng. Noe bare skjer, enkelte ting har man rett og slett ikke kontroll over.

Et tydelig eksempel på at man ikke bør svelge alt som står der, selv om boken ellers har mange gode poeng. Noe bare skjer, enkelte ting har man rett og slett ikke kontroll over.

Nei man har vel ikke kontroll over det på dette planet,får ta til meg det som passer.

Den er vel litt drøy skulle jeg tro.. Dessverre så kan vi arve del sykdommer og lidelser som kan slå ut en eller annen gang i livet, uten at vi kan gjøre så mye med det. Vi kan vel være med å fremskynde dem noen ganger også, uten at vi tenke på det.

Den er vel litt drøy skulle jeg tro.. Dessverre så kan vi arve del sykdommer og lidelser som kan slå ut en eller annen gang i livet, uten at vi kan gjøre så mye med det. Vi kan vel være med å fremskynde dem noen ganger også, uten at vi tenke på det.

Ja,jeg forstår ikke helt det der. Men men...

Annonse

Den jeg holder på med nå heter "the secret". Så har jeg nettopp lest "hjemme hos Gud" og flere som jeg ikke husker navnet på.

Leser ikke sånne bøker, men for meg virker det som om denne forfatteren er noe forstyrret i sinnet, som ikke har kontakt med virkligheten. Eller så vet hun kunsten hvordan hun skal tjene penger på søkende sarte sjeler.

Gjest xbellax

Leser ikke sånne bøker, men for meg virker det som om denne forfatteren er noe forstyrret i sinnet, som ikke har kontakt med virkligheten. Eller så vet hun kunsten hvordan hun skal tjene penger på søkende sarte sjeler.

Det er jo ikke forfatteren som har "funnet på" dette, disse tankene og meningene, "livssynet", er noe som har eksistert i lang tid, mange år. Kanskje er det det at det er samlet i en bok som egentlig er ganske lettlest som gjør den så ekstremt populær, samt noe med tiden vi lever i.

Det er jo ikke forfatteren som har "funnet på" dette, disse tankene og meningene, "livssynet", er noe som har eksistert i lang tid, mange år. Kanskje er det det at det er samlet i en bok som egentlig er ganske lettlest som gjør den så ekstremt populær, samt noe med tiden vi lever i.

Ja det er nok også derfor

Tja,så spørs det hva som kan defineres som "virkeligheten" da.

Jeg tror alle har sin egen virkelighet og sin egen sannhet,man må bare finne den rette for seg selv.

Tja,så spørs det hva som kan defineres som "virkeligheten" da.

Jeg tror alle har sin egen virkelighet og sin egen sannhet,man må bare finne den rette for seg selv.

Virkeliheten er vel det du kan ta å føle på her og nå, vår bevissthet. Alt som er utenfor det, må vi lære å forstå med vår forstand, noe som appelerer til vår logiske sans, slik at vi kan tro på det, ellers blir det bare en fantasiverden der vi kan bli som kasteballer fra det ene til det andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...