Gå til innhold

Gruer meg til påske..

Anbefalte innlegg

Gjest alene og litt lost

Fem helt stille dager. Har et dårlig forhold til familien, så blir ikke mye sosialt med dem. Ellers lite venner igjen i byen. Liker ikke være alene, får lett angst etter ei stund alene. Har dårlig råd, så kan ikke være med på hva som helst. Flere som har det sånn i påska? Hvordan takler dere det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/327051-gruer-meg-til-p%C3%A5ske/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest god påske ønsker jeg deg iallefall

har hatt det sånn tidligere,og vet dessverre om mange som deg:(

høytider kan være en ensom tid.

selv har jeg en del arbeid i påska,så jeg blir ikke sittende å kjede meg.skal faktisk jobbe som frivillig besøksvenn,nettopp fordi jeg VET at påska kan være lang og tung.så nå når jeg har det bra selv,vil jeg gi litt tilbake. både jul og andre høytider finner jeg det givende å jobbe på denne måten,i tillegg til å ta vare på "mine egne". har da tid til begge deler,når det er så mye fri.

(faktisk greit å få en pause fra sine nærmeste,og skue litt utover iblant)

kjenner du til noe slags møtested e.l. du kan benytte deg av?

uansett,håper du får en best mulig påske!! selv om jeg dessverre har lite nyttig å komme med...

Gjest alene og litt lost

har hatt det sånn tidligere,og vet dessverre om mange som deg:(

høytider kan være en ensom tid.

selv har jeg en del arbeid i påska,så jeg blir ikke sittende å kjede meg.skal faktisk jobbe som frivillig besøksvenn,nettopp fordi jeg VET at påska kan være lang og tung.så nå når jeg har det bra selv,vil jeg gi litt tilbake. både jul og andre høytider finner jeg det givende å jobbe på denne måten,i tillegg til å ta vare på "mine egne". har da tid til begge deler,når det er så mye fri.

(faktisk greit å få en pause fra sine nærmeste,og skue litt utover iblant)

kjenner du til noe slags møtested e.l. du kan benytte deg av?

uansett,håper du får en best mulig påske!! selv om jeg dessverre har lite nyttig å komme med...

Takk for det:) Ja, det ordner seg vel på et vis..får trøste meg med at det ikke er like ille som i fjor. Riktig god påske til deg og!

Gjest alene og litt lost

Jeg er òg alene i påska, men jeg trives fordi jeg kan lese se TV eller være på DOL...

Vi må selv ta ansvar for vår tid. Jeg har dyr og det er koselig, og jeg prater mye til dem (stakkars;) )!

Ønsker deg en god påske iallefall;)

Takk, ønsker deg også en god påske! Har dyr jeg også, og det hjelper en del. Får prøve å gjøre det beste ut av det og ta det som avslapning fra alt det vanlige som skjer ellers. Være litt på dol, tv..lese..gå turer, osv..og får plage kattene en del ;)

hidi, the scorpion

Takk, ønsker deg også en god påske! Har dyr jeg også, og det hjelper en del. Får prøve å gjøre det beste ut av det og ta det som avslapning fra alt det vanlige som skjer ellers. Være litt på dol, tv..lese..gå turer, osv..og får plage kattene en del ;)

Katter er viktige plage;))) Ellers blir de så høye på pæra!

Annonse

Gjest Kuadnoi

Sender deg masse gode tanker og en energi strøm av gode følelser. Pluss at du skal få drømme fint i natt og sove godt:) Husk hva drømmen sier til deg:) Drømmene våre er underbevisstheten som snakker til oss og kan gi oss masse svar. Men husk drømmer er symbolsk. Så om du ikke helt skjønner hva de symbolene er så kan jeg godt hjelpe deg å tolke dem:)

Høytider er vanskelig.

Jeg har utallige helger og langferier som har vært vonde, fordi andre har hatt så mye som foregår, og jeg ikke har vært i stand til å jobbe. Jeg har hatt så lite.

Men, disse dagene går fort skal du se! 5 dager. Det er mulig å flikke på sykkelen dersom du bor på østlandet, lage kakao, smøre niste og ta en lang sykkeltur til havet. Gå en tur. Lese en bok.

Vet at det ikke erstatter den følelsen man savner, den tomheten. Men det er en god erstatning. Leie videofilmer og se til krampa tar deg.

Et godt tips er piratebay/torrent. Da kan du laste ned musikk og filmer. Så kan du se akkurat det du ønsker.

Dol, en messe i kirken, gratiskonserter

Jeg vet ikke, finne noe som passer for deg.

Det er vondt å ikke ha en normal familie, det vet jeg. Det er vondt med høytider som mangler noe. Den kan brukes til å unne deg noe du trenger, hva det måtte være :-) Gjøre noe koselig. Eller se på grinefilmer og grine litt :-)

Tidsfordriv er tingen da :-)

Håper du får noen fine stunder også.

marlenexxx27

Les ei bok som er underholdende og lettlest, f.eks. Stig Larssons bøker. Gjør ting som er ekstra hyggelige. Gjør det selv om du "ikke har lyst". Man kan ikke la være å gjøre hyggelige ting med den begrunnelsen at "det hadde vært finere" om man hadde hatt noen å dele det med. Og man kan ikke vente med å gjøre ting til man kjenner at man er "veldig motivert".

Les problemstillingene inne på "samliv" og "seksualitet" og nyt det faktum at du ikke trenger bry deg med innpåsliten svigermor, en mann som blir dritsur hvis du ikke har sex med han hver dag og tre små barn hvorav en har adhd.

Ikke tillat deg å være selvmedlidende. Å kjede seg og være ensom i høytider er ikke noe som bare gjelder folk med psykiske problemer. Husk at du ikke er spesiell eller unik med denne problemstillinga.

jasåsånnerdet

Jeg har det akkurat likedan. Men akkurat nå passet det meg fint, da jeg nettopp har fartet en del (bl.a. vært hjemme en tur). Jeg hadde rett og slett ikke penger til mer reising på en stund.

Jeg trengte litt tid for meg selv, roe helt ned. Deilig. Merker at jeg blir helt rar hvis jeg ikke får nok til for meg selv. Sosiale relasjoner er vel generelt noe jeg sliter med, men av og til orker jeg ikke å tenke på akkurat dette, føler jeg har nok med å bare leve, være til stede her og nå.

Men av og til er det jo tøft.

Annonse

jasåsånnerdet

Les ei bok som er underholdende og lettlest, f.eks. Stig Larssons bøker. Gjør ting som er ekstra hyggelige. Gjør det selv om du "ikke har lyst". Man kan ikke la være å gjøre hyggelige ting med den begrunnelsen at "det hadde vært finere" om man hadde hatt noen å dele det med. Og man kan ikke vente med å gjøre ting til man kjenner at man er "veldig motivert".

Les problemstillingene inne på "samliv" og "seksualitet" og nyt det faktum at du ikke trenger bry deg med innpåsliten svigermor, en mann som blir dritsur hvis du ikke har sex med han hver dag og tre små barn hvorav en har adhd.

Ikke tillat deg å være selvmedlidende. Å kjede seg og være ensom i høytider er ikke noe som bare gjelder folk med psykiske problemer. Husk at du ikke er spesiell eller unik med denne problemstillinga.

Veldig bra innlegg!! Takk for inputen (hjalp meg også faktisk)..:)

• 2 uker senere...
Gjest hvakandetværefornoe?

Sender deg masse gode tanker og en energi strøm av gode følelser. Pluss at du skal få drømme fint i natt og sove godt:) Husk hva drømmen sier til deg:) Drømmene våre er underbevisstheten som snakker til oss og kan gi oss masse svar. Men husk drømmer er symbolsk. Så om du ikke helt skjønner hva de symbolene er så kan jeg godt hjelpe deg å tolke dem:)

Hva kan det bety at man i lange perioder drømmer om barndomshjemmet sitt (alt man drømmer om foregår der)?

Ingen av foreldrenene mine bor der lenger, det er noen år siden de gjorde det.

Gjest Kuadnoi

Hva kan det bety at man i lange perioder drømmer om barndomshjemmet sitt (alt man drømmer om foregår der)?

Ingen av foreldrenene mine bor der lenger, det er noen år siden de gjorde det.

Drømmer om hus er deg selv. Huset representere ditt indre JEG. Hva følte du i huset? var det rom du ikke ville gå inni i? eller var det rom du utforsket? møbler der? hvordan var helheten å være i dette huset?

Drømmer om hus er deg selv. Huset representere ditt indre JEG. Hva følte du i huset? var det rom du ikke ville gå inni i? eller var det rom du utforsket? møbler der? hvordan var helheten å være i dette huset?

Det var ingen negativt ladede følelser med i bildet. Jeg aner ikke hvorfor jeg drømmer så mye om det huset. Jeg kan jo legge til at drømmene begynte å komme da moren min flytta til det stedet hvor barndomshjemmet mitt befinner seg (foreldrene mine bor ikke lenger sammen). Nå bor altså både mor og far der.

Det var ingen rom jeg kviet meg for å gå inn i. Det var heller ingen rom jeg utforsket. Jeg bare drømmer om mange forskjellige mennesker, og alt dette foregår altså der.

Det var møbler i huset (om det var det du mente).

Gjest Kuadnoi

Det var ingen rom jeg kviet meg for å gå inn i. Det var heller ingen rom jeg utforsket. Jeg bare drømmer om mange forskjellige mennesker, og alt dette foregår altså der.

Det var møbler i huset (om det var det du mente).

Er det ok å være der? Kan være at det er noe i deg som skal utforskes eller du bare har tilbakeblikk i din barndoms rike. Hus representere alltid oss selv, og det kan være at underbevisstheten din vil fortelle deg noe.

Er det ok å være der? Kan være at det er noe i deg som skal utforskes eller du bare har tilbakeblikk i din barndoms rike. Hus representere alltid oss selv, og det kan være at underbevisstheten din vil fortelle deg noe.

Merkelige (og SLITSOMME) greier.....

Det kan være at jeg søker etter min identitet mao.?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...