Gå til innhold

Liten livmor i uke 10+4 ( langt ).

Anbefalte innlegg

Etter et døgns bekymring, prøver jeg med et innlegg her.

Jeg er gravid i uke 10 + 5, og var til min første legekontroll i går. Dette er mitt andre svangerskap ( fødte et friskt barn i beg. av - 00).

Legen som undersøkte meg kunne ikke kjenne at livmoren var særlig forstørret. Jeg er svært slank, og synes selv at magen har blitt litt rundere. Legen spurte om jeg hadde bakoverbøyd livmor, men det har ingen påpekt tidligere. Positiv graviditestest ble tatt i uke 7 hos legen.

Ser et lignende innlegg på graviditesforumet, der ei jente med samme problematikk ble henvist raskt til ultralydundersøkelse med spørsmål om missed abortion.

Leser at uterus har en størrelse som en appelsin på dette stadiet, og er nå kjempebekymret for at noe er forferdelig galt. Neste kontroll er ordinær ultralyd i uke 18. Det er svært lenge til...

Kan føye til at min 24 - timers kvalme " is still going strong ".

Hvilket råd vil du gi meg ? Svært takknemlig for svar

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32710-liten-livmor-i-uke-104-langt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke alltid så enkelt å bedømme størrelsen på en livmor. Hvis legen mener at noe er unormalt, bør han/hun henvise til gynekolog som kan utføre ultralyd. Man kan ta blodprøver for å vurdere mengden av svangerskapshormon, men det må gjøres flere ganger. Hvis legen ikke vil henvise deg, kan du selv forsøke å ringe gynekologisk poliklinikk for en avklaring. Jeg synes det er lenge å vente i 8 uker. Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...