Gå til innhold

Smerter på den ene siden av hodet

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt et virus over noen dager, vet ikke om det har noe med dette problemet å gjøre. I går fikk jeg plutselig vondt på den ene siden av hodet - rett over øret i første omgang. Området rett over øret ble rødt og virket varmt. Jeg merker det spesielt når jeglegger meg på den siden av hodet - men, når jeg har ligget en stund går smerten over inntil jeg skifter stilling. Når jeg tar borti beinet som går over øret og ned mot nakken er det svært ømt i underkant av beinet. Altså selve beinet virker ikke ømt, men det er som det er visse punkter i underkant som er skikkelig smertefulle. Hele den høyre siden av hodet virker stivt og rart (særlig rundt øret), jeg er veldig svimmel og føler meg litt kvalm. Jeg har ikke feber. Jeg ringte legevakten i natt, men de sa at jeg skulle vente og se og ta smertestillende. Nå er det jo påske, og det er vanskelig å få tak i lege. Jeg vet ikke helt om jeg bør gjøre noe..?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/327106-smerter-p%C3%A5-den-ene-siden-av-hodet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Beklager sent svar. Regner med at du nå er nesten bra. Det finnes flere lymfekjertler i området du beskriver. Disse kan hovne, bli røde/varme og ømme etter en infeksjon i nærheten av der de ligger. Kjertlene produserer forsvarsceller, og SKAL hovne ved en infeksjon. Dette tyder på at immunforsvaret fungerer. Kjertelen vil gradvis minske i størrelse ukene etter infeksjonen, noen ganger forblir den lett fortørret. Siden du også har vært svimmel kan infeksjonen ha sittet i mellomøret. Vanligvis blir man spontant bra. Feber utover 3-4 dager eller økende smerter bør medføre legekontakt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...