Gå til innhold

Kjønnsvorter eller talgkjertler

Anbefalte innlegg

Gjest Moonbeam79

Jeg har fått 3 hvite "vorter" i underlivet. 2 Er rett ved inngangen til skjeden, den tredje på kjønnsleppa. Jeg tror jeg har hatt de i ca 2-3 mnd, er veldig dårlig på å huske sånt....Jeg har ingen plager med de, bortsett fra at jeg ikke liker å ha de. Kan det være kondylomer eller er det såkalte talgkjertler?Jeg har hatt ubeskyttet sex med bare 1 person i løpet av ett år, og han har ikke sagt noe om at han har fått noe av meg i hvert fall. Jeg har hatt kondylomer før, men det var i følge legen usynlige vorter, og det er 10-11 år siden. Jeg er nå 29 år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/327111-kj%C3%B8nnsvorter-eller-talgkjertler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei, Min første tanke var at det kunne være herpes, men de er mer blemmer enn vortewr og det er vanligvis også smerter som følger med. Talgkjertler oppstår sjelden i grupper, selv om det kan av og til forekomme. De er ofte hvite i midten, ingen smerter eller andre symptomer. "KJønnsvorter" som skuldes papillomavirus er kanskje mest sannsynlig, selv om dette med hvit farge stemmer ikke helt. Som du skjønner er det flere muligheter, og det er ikke så lett for meg å være fjernlege og stille differensialdiagnose uten undersøkelse. Kjønnsvorter forsvinner vanligvis i løpet av noen måneder. Hvis ikke de gjør det bør du få dette undersøkt av en lege som har erfaring med underlivssykdommer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...