Gå til innhold

Hormonspiral og spontan abort?

Gjest er ikke hormonspiralen helt sikker?

Anbefalte innlegg

Gjest er ikke hormonspiralen helt sikker?

Jeg har hatt litt uregelmessig blødning, små blødninger i grunnen, siden jeg begynte med spiral i fjor sommer. De siste 11 dagene har jeg hatt en langvarig blødning. I dag kom det ut en geleaktig blodig klump på 1,5 cm i diameter. Jeg er sjokkert. Jeg kan vel ikke ha vært gravid nå med hormonspiral? Dette er ekkelt, og jeg er helt på gråten nå. Jeg trodde aldri at dette skulle gå an med et sikkert preventiv.

Det minner mistenkelig om en antatt abort (forsinket mens med samme konsistens) jeg hadde mellom tidligere fullgåtte svangerskap. Jeg er voksen, men nå i villfarelse. Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/327129-hormonspiral-og-spontan-abort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ha bestilt en time hos legen for å sjekke om dette var en abort eller ikke, for kanskje trengs det uskrapning etterpå.

Når det er sagt, så nei - hormonspiral er ikke 100% sikker (som alle andre preventiver), og det er mange som blir gravide selv om de bruker spiral...

Har tatt en Clearblue som gikk ut på dato for 3 år siden, og den er negativ.

Kan jeg roe meg ned nå?

Jeg ville fortsatt ha sjekket hos en lege, hvis det er en tidlig abort så vil det kanskje ikke ha gitt utslag enda likevel - dessuten gikk den ut for 3 år siden.

Mener ikke å skremme deg unødvendig her altså, men du spør selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...