Gå til innhold

Kan man lese lynnet på barnet allerede i magen?

Anbefalte innlegg

Etter å ha hatt en del samtaler med gravide gjennom svangerskapet, så lurer jeg.. Kan man se alt i svangerskapet hva slags lynne/temperament barnet har?

Et eksempel var en venninne som fortalte om hennes datter som alltid ble heeeeelt rolig og stille hvis andre enn hun sjøl og faren tok på magen hennes. I magen min er det motsatt....!

På kontroll hos legen skulle han lytte på hjerteslag(med stetoskop).. Men uansett hvor han plasserte stetoskopet, så ble det sparka bort..... Han fikk aldri lytta noe som helst, så jeg måtte en ekstra tur ti jordmora for å lytte på hjerteslag dagen etter...

Babyen min er stort sett rolig om natten, men fra seks om morran og utover er det full aktivitet i flere timer.. Derfor er det ofte jeg også ikke får sove lengre fra da. Vil kanskje denne døgnrytmen fortsette?

Jeg syns liksom i tillegg mønsteret er sånn at alle de som sier at barnet dems var veldig aktiv i magen, de har fått en viljesterk og kvikk unge. Mens andre igjen, som sier at barnet dems var ikke såååå aktiv, der er gjerne babyen en stille og rolig sjel..

Er det noe i dette?? Erfaringer?

Om det stemmer, så kommer jeg til å få århundrets villeste baby....!;)

Fortsetter under...

Fosteraktivitet er positivt. Ikke ta sorgene på forskudd ved å tro at h*n dermed blir hyperaktiv.

Hvor mye man kjenner, kommer også an på hvordan fosteret ligger, hvor stort det er (dvs. hvor mye plass det har) og figuren din (noen har mye plass "innover", andre har smale hofter og går med magen hengende som en ryggsekk - mener ikke å være flåsete, men alles skjeletter er ikke like).

Jeg kjente mye spark med min eldste, spesielt om morgenen. Hun var en sovegris som baby, særlig på dagtid.

Den yngste lå med lemmene innover (fant legen ut etter hvert), så jeg kjente ingen typiske støt og spark, bare at han ormet seg rundt. Jeg var faktisk engstelig mot slutten fordi jeg så for meg at han lå innfiltret i en altfor lang navlestreng. (Dette er ytterst sjelden, men en nabo mistet en fullbåren baby pga. det, og jeg hadde strevd i årevis for å få barn nr. to og ikke spesielt optimistisk). Han var mer våken enn søsteren helt fra dag én og svært aktiv.

Lykke til med innspurten!

Fosteraktivitet er positivt. Ikke ta sorgene på forskudd ved å tro at h*n dermed blir hyperaktiv.

Hvor mye man kjenner, kommer også an på hvordan fosteret ligger, hvor stort det er (dvs. hvor mye plass det har) og figuren din (noen har mye plass "innover", andre har smale hofter og går med magen hengende som en ryggsekk - mener ikke å være flåsete, men alles skjeletter er ikke like).

Jeg kjente mye spark med min eldste, spesielt om morgenen. Hun var en sovegris som baby, særlig på dagtid.

Den yngste lå med lemmene innover (fant legen ut etter hvert), så jeg kjente ingen typiske støt og spark, bare at han ormet seg rundt. Jeg var faktisk engstelig mot slutten fordi jeg så for meg at han lå innfiltret i en altfor lang navlestreng. (Dette er ytterst sjelden, men en nabo mistet en fullbåren baby pga. det, og jeg hadde strevd i årevis for å få barn nr. to og ikke spesielt optimistisk). Han var mer våken enn søsteren helt fra dag én og svært aktiv.

Lykke til med innspurten!

Hehe.. Neida er absolutt ikke redd for å få en aktiv unge, bare ble veldig nysgjerrig om det var mulig å se barnets "adferd" så tidlig.. Siden det er mange som mener det..

Jeg har fått konstatert at babyen min ligger med ben og armer på en side, og ryggen og hodet på andre siden.. Så jeg kjenner ganske mye på den ene siden..;)

Da ligger sikkert barnet i posisjon så det er enkelt og røre på seg..

• 2 uker senere...

Eldstemann var en "villbasse" i magen - han sparket ribbeina mine så mye at jeg fikk vondt! Konstant i aktivitet. Han ble en rolig gutt. Minstemann var motsatt i magen - veldig rolig, sjelden spark, mer "ormende" bevegelser. Han er - etter eget utsagn: "En fisk i vann og en apekatt på land" - eller i mine ord: opp, ned, på tvers og på langs - hele tida.

Så hos meg passet ikke "lynnet i magen" med hvordan gutta ble.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...