Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer rett og slett på hvor dere pleier å tørke klærne deres. Vi har en liten stue, og vedfyring. Her er alltid ett til to fulle vingestativ med klær til tørk i stuen.

Hvor sunt er dette egentlig? Vi er over gjennomsnittet mye syk, og denne vinteren har det virkelig vært ille. Jeg tenker rett og slett på om usunn inneluft kan føre til lavere immunforsvar og så derfra gi oss alle disse ulumskhetene...

Fortsetter under...

• Svar 133
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

27

• Lillemus

16

• Colette

11

• laban

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Aner ikke noe om det er sunt eller ikke. Jeg har et stativ stående på soverommet mitt. De ukene ungene ikke er her, flyttes det inn på rommet til Datra. Alternativet er å bære klæra ned og opp to etasjer for å ha det i kjellerstua, det gidder jeg som regel ikke. ;)

Skrevet

Jeg har en vaskekjeller med tørketrommel og tørkerom. Før jeg flyttet hit så bodde jeg i enebolig med bittelite vaskerom. Da kjøpte jeg tørketrommelen og brukte den mest om vinteren, ellers brukte jeg å henge klesvasken opp ute om sommeren. Enkelte ting som jeg ikke ville tørke i tørketrommelen hengte jeg over badekaret.

Jeg synes tørkestativer på stua er stygge og kan ikke fatte og begripe at man kan leve med til daglig.

Gjest sikkert og visst
Skrevet

Vi gjorde som dere før, og hadde stadig doggete vinduer, våte vinduskarmer med litt muggdannelser. Ikke bare på stua, men på soverommene likeså, selv om klærne ble tørket i stua.

Vi var også mye syke. Forkjølet, hostet, snørret, halsbetennelse, bihulebetennelse osv.

Etter at vi kjøpte tørketrommel i kjelleren har vi blitt friskere og huset tørrere. Vinduene dogger aldri, selv ikke på soverommet.

Og karmene er tørre og fri for mugg.

Kommer aldri mer til å gjøre det vi gjorde...

Gjest minnah
Skrevet

Vet ikke om det er uheldig på noen måte. Vi tørket klær på soverommet i 5 år, men tror ikke jeg var generelt sykere den perioden enn før og etter.

Nå har vi to bad, det ene stort nok til tørketrommel og klesstativ. Skal få meg et stativ ute på terrassen også når det bare blir litt varmere.

Annonse

Skrevet

Jeg tørker klær på badet...

Drømmesituasjonen å ha plass til slikt...

Skrevet

Drømmesituasjonen å ha plass til slikt...

Nja, plass og plass - tørkestativet står inne i dusjen (har innbygd dusj), det må flyttes hver gang noen skal dusje... Men jeg orker ikke å ha tørkestativ synlig i stua, og vil ikke ha det på soverommet heller.

Skrevet

Vet ikke om det er uheldig på noen måte. Vi tørket klær på soverommet i 5 år, men tror ikke jeg var generelt sykere den perioden enn før og etter.

Nå har vi to bad, det ene stort nok til tørketrommel og klesstativ. Skal få meg et stativ ute på terrassen også når det bare blir litt varmere.

Tørketrommel har vi, ja. Men det er ikke alle klær som skal inn i den... Og ikke har vi plass til å tørke det andre steder enn på stua....

Gjest minnah
Skrevet

Tørketrommel har vi, ja. Men det er ikke alle klær som skal inn i den... Og ikke har vi plass til å tørke det andre steder enn på stua....

Litt kjipt det der.

Har lest om folk her inne som putter det aller meste i tørketrommelen, men jeg gjør heller ikke det.

Skrevet

Vi gjorde som dere før, og hadde stadig doggete vinduer, våte vinduskarmer med litt muggdannelser. Ikke bare på stua, men på soverommene likeså, selv om klærne ble tørket i stua.

Vi var også mye syke. Forkjølet, hostet, snørret, halsbetennelse, bihulebetennelse osv.

Etter at vi kjøpte tørketrommel i kjelleren har vi blitt friskere og huset tørrere. Vinduene dogger aldri, selv ikke på soverommet.

Og karmene er tørre og fri for mugg.

Kommer aldri mer til å gjøre det vi gjorde...

Nei så ille er det ikke altså! Vi fyrer med ved samtidig. Likevel så tror jeg du er inne på noe der, med at det ikke er så bra...

Skrevet

Jeg har en vaskekjeller med tørketrommel og tørkerom. Før jeg flyttet hit så bodde jeg i enebolig med bittelite vaskerom. Da kjøpte jeg tørketrommelen og brukte den mest om vinteren, ellers brukte jeg å henge klesvasken opp ute om sommeren. Enkelte ting som jeg ikke ville tørke i tørketrommelen hengte jeg over badekaret.

Jeg synes tørkestativer på stua er stygge og kan ikke fatte og begripe at man kan leve med til daglig.

Ja, tørkestativ i stua er stygt! Vi har trommel som brukes til alt som kan gå inn der, og om sommeren, eller så snart snyen borte så bruker jeg snora ute..

Skrevet

Litt kjipt det der.

Har lest om folk her inne som putter det aller meste i tørketrommelen, men jeg gjør heller ikke det.

Gubben forsøker stadig vekk, det blir MYE stygge klær av slikt! *holder på med holdningsskapende arbeid på den fronten*

Annonse

Skrevet

Men blir inneluften dårlig av klestørk, da? Det skrives jo så mye om at inneluften er for tørr og ihvertfall om vinteren, så da skulle kanskje litt klestørking være bra?

Vi tørker imidlertid det meste i trommel, og resten tørkes i en gang i underetasjen.

Skrevet

Men blir inneluften dårlig av klestørk, da? Det skrives jo så mye om at inneluften er for tørr og ihvertfall om vinteren, så da skulle kanskje litt klestørking være bra?

Vi tørker imidlertid det meste i trommel, og resten tørkes i en gang i underetasjen.

Vet ikke helt, jeg.... Men vi er unormalt mye syk, og jeg kjenner ingen andre som kliner tørkestativet inn i stua. Fullt mulig det er andre ting som gjør oss så mye syk. Jeg er på forskningsstadiet enda....

Her blir klamt og veldig varmt når vi tørker klær...

Gjest Morgan So
Skrevet

Jeg har tørkestativ på vaskerommet. Der har vi også varmekabler.

Det finnes også kjekke stativer som du kan henge i taket eks på badet, og heise ned. En i familien henger på kleshengere i boden ved siden av fryseren, da den avgir varme.

Skrevet

Vet ikke helt, jeg.... Men vi er unormalt mye syk, og jeg kjenner ingen andre som kliner tørkestativet inn i stua. Fullt mulig det er andre ting som gjør oss så mye syk. Jeg er på forskningsstadiet enda....

Her blir klamt og veldig varmt når vi tørker klær...

Jeg kan ikke skjønne at noen orker - verken estetisk eller miljømessig - å ha tørkestativ fulle av klær i stua. Jeg kan ikke fordra å gå rundt i den fuktige luften som lukter skyllemiddel. Her er det tørketrommel for alle penga - og den putter jeg alt inn i - bortsett fra ull. Så enkelt er det :-)

Gjest Morgan So
Skrevet

Jeg har tørkestativ på vaskerommet. Der har vi også varmekabler.

Det finnes også kjekke stativer som du kan henge i taket eks på badet, og heise ned. En i familien henger på kleshengere i boden ved siden av fryseren, da den avgir varme.

http://www.zett.no/sm%C3%A5ttogstort__til_salgs.html?objectId=1510189

Førstnevnte her tror jeg er montert feil, da stengene kan gå helt opp i taket.

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/00119042

Hvis du ikke har plass til takstativ heller:

Hvis du tar tørkestativet ut på en veranda eks på dagtid, og tar det inn på natta, tror jeg mye av fukten fordamper ute istedenfor inne.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Vi har tørkestativ stående i andre etasje i gangen mellom soverommene. Bruker trommel bare på sokker, truser, håndduker og sengetøy. Min erfaring er at klærne krymper av å bruke trommel.

Skrevet

Vi har tørkestativ stående i andre etasje i gangen mellom soverommene. Bruker trommel bare på sokker, truser, håndduker og sengetøy. Min erfaring er at klærne krymper av å bruke trommel.

De krymper ikke. De blir bare litt mindre etter tromlingen. Men etter ny vask- så er det akkurat like store som de var igjen. Jeg synes klærne beholder sin form mye bedre ved tromling - og ikke minst så blir man kvitt lo/hår o.l. som måtte finnes på klærne. Og dette samler seg i lofilteret - i stedet for at man får det ut over hele huset:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...